جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد بازارفروش و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۴ کد : ۴۶۴۲۶ عمومی تاپ خبر
رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری می‌تواند به تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سال کمک کند، گفت: برگزاری استارت‌آپ‌ها در حوزه ایده‌پروری و تبدیل ایده به محصول توسط مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد بازارفروش و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.
جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد بازارفروش و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، علیرضا آبرود با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی پل ارتباطی بین مردم و جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری  سال ۱۴۰۱ را به‌نام " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری کرده‌اند، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی می‌تواند کمک قابل توجهی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری افزود: خدمات صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی شامل تسهیلات، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی است و این نهاد در هر کدام از این حوزه‌ها به‌ویژه توانمندسازی می‌تواند کمک بزرگی به این شرکت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری می‌تواند به تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سال کمک کند، ادامه داد: برگزاری استارت‌آپ‌ها در حوزه ایده‌پروری و تبدیل ایده به محصول توسط مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد بازارفروش و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

آبرود با اشاره به سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش‌بنیان دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، توضیح داد: این سازمان می‌تواند در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی، توسعه محصولات و فرآیندهای جدید، اجرای طرح‌های صنعتی و اقتصادی موثر باشد و نیروهای جوان و نخبه چهارمحال و بختیاری را در این حوزه‌ها برای فعالیت ساماندهی کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید یک ارتباط تنگاتنگ با مراکز رشد در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری داشته باشد، خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند موجب استفاده از نیروهای نخبه در فعالیت‌ها شود.

وی در خصوص اقدامات جهاددانشگاهی در بحث نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی‌ برای رونق تولید و اشتغال، یادآور شد: این نهاد علاوه بر انجام پژوهش‌های کاربردی باید با ایجاد مراکز رشد کشاورزی در جهاددانشگاهی، بستری را برای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در این حوزه فراهم کند، در کشور اقدامات خوبی در زمینه گیاهان دارویی، مهندسی ژنتیک، تلاش در تولید محصولات لبنی با اصلاح نژاد دام، تولید بذر و ... صورت گرفته است، اما باید دید این ظرفیت در استان وجود دارد.

آبرود تصریح کرد: همه می‌دانیم دستیابی به فناوری در حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادی بسیار حائز اهمیت است، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در حوزه شبیه‌سازی سلول‌های بنیادی ورود پیدا کرده و مطالعات بسیاری توسط این پژوهشگاه در سراسر جهان منتشر می‌شود، همچنین در حوزه درمان ناباروری نیز اقداماتی را انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه دفتر نمایندگی خون بند ناف نوزاد در استان در سال ۹۴ توسط جهاددانشگاهی دایر شد، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ نمونه در این بانک ذخیره شده است، به‌نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی در این حوزه به‌صورت عمومی باشد تا مردم نسبت به آن آگاه شوند.

وی اخذ مجوز آموزش مهارتی علوم پزشکی توسط جهاددانشگاهی، چاپ چندین کتب، برگزاری استارت‌آپ‌ها را از دیگر دستاوردهای جهاددانشگاهی عنوان و بیان کرد: بنده از دوران‌های پیش با جهاددانشگاهی فعالیت داشتم و با فعالیت‌ها آشنا هستم‌، به‌نظر می‌رسد باید تعامل بیشتری با اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌ها برای نشست‌های علمی و کارهای پژوهشی داشته باشند.

آبرود با تاکید بر اینکه تنوع و خدمات جهاددانشگاهی در تمامی حوزه‌ها گسترده است، توضیح داد: آموزش مهارت‌محور در شاخه‌های مختلف و آموزش کوتاه‌مدت بخشی از این فعالیت‌ها است، مرکز انتشارات جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه گسترش علم کمک بزرگی را انجام دهد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد دانش‌بنیان و فناور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها و متخصصان توانمند نقش بسزایی در تحقق شعار سال داشته باشد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل42 چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی