امام‌جمعه موقت شهرکرد؛

جهاددانشگاهی می‌تواند سردمدار و محرک ایجاد نشاط علمی باشد

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۹ کد : ۴۶۴۵۶ عمومی تاپ خبر
امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش سردمدار و محرک را در ایجاد نشاط علمی ایفا کند و با جذب و تشویق جوانان نخبه علمی و دانشگاهی آنان را به تحرک علمی وادارد و شکوفایی علمی را در ساحت‌های گوناگون رقم بزند.
جهاددانشگاهی می‌تواند سردمدار و محرک ایجاد نشاط علمی باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابولحسن فاطمی با اشاره به حدیثی منتسب به پیامبر(ص) و به نقل از کتاب «مجمع‌البحرین و مطلع‌النیرین»، اظهار کرد: در این حدیث آمده است که «مَن أرادَ عِلمَ الأوَّلینَ و الآخِرینَ فَلْیُثَوِّرِ القرآنَ» یعنی کسی که علم می‌خواهد باید قرآن را کند و کاو کند که این موضوع می‌تواند مبنای حرکت مجامع علمی و پژوهشی از جمله جهاد دانشگاهی در تولید علم و شکوفایی علم و اندیشه در جامعه باشد.

وی با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهری مبنی بر تولید علم در مجامع علمی، ادامه داد: این موضوع مقدمات و سازوکار و هدایتگری را می‌طلبد که بتواند راهبری کند و جهاد دانشگاهی می‌تواند با داشتن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، این رسالت را به نحو احسن انجام دهد.

امام‌جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش سردمدار و محرک را در ایجاد نشاط علمی ایفا کند و با جذب و تشویق جوانان نخبه علمی و دانشگاهی آنان را به تحرک علمی وادارد و شکوفایی علمی را در ساحت‌های گوناگون رقم بزند.

این مدرس حوزه علمیه در استان با یادآوری ظرفیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، تصریح کرد: شرایط علمی کشور در جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست؛ می‌طلبد که صاحبان و فکر و اندیشه تشویق و حمایت شوند تا بتوان آنان را در راستای پیشبرد علمی و نیز تحقق دانش‌بنیان پای کار آورد.

فاطمی گفت: در راستای تحقق شعار سال، از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که استعدادها را شناسایی کند و نیز بتواند از این افراد در جهت رشد و اعتلا کمک بگیرد تا شاهد افزایش و بهینه‌سازی تولیدات داخلی و تحقق دانش‌بنیان باشیم؛ طبعاً مسائل گوناگونی از جمله سیاستگذاری و مدیریت کلان کشور دخیل هستند که باید مدنظر قرار گیرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل42 چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی