سرپرست دانشگاه شهرکرد:

جهاد دانشگاهی توانست یک جریان علمی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی کند

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۵ کد : ۴۶۵۵۱ عمومی تاپ خبر
سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به فعالیت پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی و پیشرفت کشور در فناوری سلول‌های بنیادی، گفت: پژوهشگران جهاد دانشگاهی توانستند یک جریان علمی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی و محصول کاربردی تولید کنند.
جهاد دانشگاهی توانست یک جریان علمی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، یاسر پیرعلی با اشاره به تعامل خوب جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با دانشگاه شهرکرد در موضوعات مختلف و نیز استقرار معاونت فرهنگی این نهاد در دانشگاه، اظهار کرد: حتماً نیاز است که جلسات بیشتری با این معاونت برگزار و روند فعالیت‌ها و اقدامات جهت برنامه‌ریزی و تعامل بهتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از سوی جهاد دانشگاهی را یادآور شد و ادامه داد: این نهاد مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع را در استان انجام می‌دهد که حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و به‌ویژه پژوهشی را در بر می‌گیرد.

پیرعلی با اشاره به فعالیت پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی و پیشرفت کشور در فناوری سلول‌های بنیادی، گفت: این پیشرفت‌ها مرهون تلاش و کوشش جهادگران به‌ویژه مرحوم کاظمی آشتیانی است که از این نهاد انقلابی برخاسته‌اند و بالنده شده‌اند، لذا پژوهشگران جهاد دانشگاهی توانستند یک جریان علمی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی و محصول کاربردی تولید کنند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد عمق‌بخشی به فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: امروز ما شاهد طیف وسیعی از فعادیت‌های علمی و پژوهشی در استان هستیم که می‌طلبد اولویت‌های علمی استان تعریف شوند و نهادهای علمی و دانشگاهی از جمله جهاد دانتشگاهی، این اولویت‌ها را به شکل کاربردی و عمیق در دستور کار قرار دهند. این فعالیت‌های علمی در نهایت باید منجر به محصول دانش‌بنیان شوند و اشتغال مفید و مولد را ایجاد کنند.

پیرعلی با یادآوری اقدام خوب جهاد دانشگاهی استان از سال‌های گذشته تا کنون مبنی بر ایجاد بانک خون بند ناف رویان در استان، تصریح کرد: این مهم به‌خوبی در استان اطلاع‌رسانی و تبلیغ شد و جهاد دانشگاهی استان در این زمینه که یک ضرورت و ضامن سلامت نسل آینده است، عملکرد خوبی داشته اس.

وی با تأکید بر اینکه این دست اقدامات ماندگار و همیشگی هستند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با افزایش سطح تعاملات و هم‌اندیشی با مجامع علمی و دانشگاهی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری را بیش از پیش عمق ببخشد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به شعار سال که بر تولید و اشتغال دانش‌بنیان تأکید دارد، بیان کرد: دانش‌بنیان بدان معناست که ایده‌های علمی تجاری‌سازی و به محصول تبدیل شوند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا باید ایجاد و تکثیر شوند.

پیرعلی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید بتواند محوریت کارش را بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و یا ایجاد شرکت‌های جدید در حوزه‌ها و موضوعات خاص مورد نیاز جامعه قرار دهد، این شرکت‌ها باید بتوانند محصول و اشتغال دانش‌بنیان را تحقق ببخشند و لذا نقش جهاد دانشگاهی در حوزه دانش‌بنیان بسیار مهم است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرین باشد و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را در این امر مهم همراهی کند چرا که امروز تولید و اشتغال دانش‌بنیان یک ضرورت است که باید مورد توجه همه مجموعه‌ها قرار گیرد.

پیرعلی گفت: از آنجا که تولید و اشتغال دانش‌بنیان متکی بر مبانی علمی است، هیچگاه به شکست یا تعطیلی و توقف نمی‌انجامد بلکه مفید و مولد است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل42 چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی