امام جمعه شهرکرد:

جهاد دانشگاهی در پیوند میان علم و جامعه کارهای گسترده و عمیقی داشته است

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۳ کد : ۴۷۲۷۲ عمومی تاپ خبر
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد دانشگاهی در آوردن علم به عرصه جامعه و پیوند میان علم و جامعه و ضرورت‌های اجتماعی کارهای گسترده و عمیقی داشته است که امید داریم بتوانند این نقش را بهتر و بیشتر ایفا کنند.
جهاد دانشگاهی در پیوند میان علم و جامعه کارهای گسترده و عمیقی داشته است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ مردادماه در جلسه معارف مدیران استان که با میزبانی جهاد دانشگاهی استان و در آستانه سالروز تأسیس این نهاد انقلابی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی همچنان با روحیه جهادی بدو تأسیس در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی مشغول خدمت‌رسانی است، اظهار کرد: این نهاد در آوردن علم به عرصه جامعه و پیوند میان علم و جامعه و ضرورت‌های اجتماعی کارهای گسترده و عمیقی داشته است که امید داریم بتوانند این نقش را بهتر و بیشتر ایفا کنند.

وی در ادامه در تبیین مسئله ایمان و خیرهای مؤمنانه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی، افزود: بر طبق آیه ۷۱ سوره مبارکه مؤمنون، اگر عالم بخواهد بر اساس میل انسان‌ها حرکت داشته باشد و سیر عالم و انسان‌ها تابع و متأثر از امیال انسانی باشد، نتیجه آن است که عالم را فساد فرا خواهد گرفت.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بشر نیز باید مانند تمام موجودات تابع قانون و ضابطه باشد، بیان کرد: دیگر موجودات به حسب تکوینی تابع قوانینی هستند اما انسان‌ها علاوه بر تکوینیات، تشریعیات نیز دارند و لذا اختیاراتی بر آنان مترتب و مطرح است و در عین حال باید تابع تشریعیات باشند.

نکونام در ادامه بیان کرد: فساد انسان به عالم نیز تسری می‌یابد و حوادث و بلایایی چون سیل و زلزله و طوفان و غیره صد در صد طبیعی نیستند بلکه بر طبق قرآن، بخش عمده‌ای از بلایا عوامل هشداردهنده‌ای هستند که از جانب خداوند برای تنبه بشر نازل می‌شود تا بشر به خود بیاید و رو به سوی خدا کند. بر طبق آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف، انسان‌ها اگر ایمان و تقوا پیشه کنند خداوند برکاتش را بر آنان نازل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید حق را در حق و نه در امیال خودش جستجو کند، گفت: حق شاخصه دارد و خداوند حق را در کل عالم و در امور تکوینی و تشریعی قرار داده است. انسان باید زیر پرچم حق قرار گیرد تا امورش اصلاح بشود اگر از مدار حق خارج شود، مفاسد عالمگیر می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آیه ۷۴ سوره مبارکه مؤمنون و با تأکید بر اینکه نگاه آخرت‌بینی موجب نجات است، خاطرنشان کرد: عده‌ای هستند که آخرت‌بین نیستند و لذا از صراط مستقیم منحرف می‌شوند و این یک ویژگی کافیست تا از راه راست باز گردند و تمام تمرکز خود را بر دنیا قرار دهند و نگاه و اندیشه آنان معطوف بر دنیا باشد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل42 چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی