پیشنهادی برای افزایش مشارکت دستگاه‌ها در کمیته تخصصی قرآن چهارمحال‌وبختیاری

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۲ کد : ۴۸۳۸۷ فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیشنهاد می‌شود که برای افزایش مشارکت ادارات و دستگاه‌ها در کمیته تخصصی قرآن و پیگیری مصوبات این کمیته، جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو برگزار و از آنان خواسته شود تا مجموعه تحت مدیریت خود را نسبت به عملیاتی ساختن مصوبات این کمیته موظف کنند.
پیشنهادی برای افزایش مشارکت دستگاه‌ها در کمیته تخصصی قرآن چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری، هفتمین نشست کمیته تخصصی قرآن استان امروز 13 شهریورماه با میزبانی جهاد دانشگاهی استان و با حضور دبیران قرآنی ادارات در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد.
سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی انقلابی است، اظهار کرد: این نهاد، در کنار تمامی فعالیت‌های خود از بدو آغاز کار، به فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته و مخاطبان این فعالیت‌ها دانشجویان و جامعه دانشگاهی هستند که سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ذیل جهاد دانشگاهی در همین راستا فعالیت می‌کند.
وی با ذکر اینکه خبرگزاری بین‌المللی قرآن، ایکنا، یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمند جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است، ادامه داد: این خبرگزاری در استان ما نیز فعالیت خوبی دارد و در محضر قرآن کریم به جامعه قرآنی استان خدمت می‌کند؛ افتخار این خبرگزاری و جهاد دانشگاهی است که مقام معظم رهبری خبرنگار افتخاری این مجموعه هستند.
رضایی با ذکر اینکه شعبه‌ چهارمحال‌وبختیاری در سال 91 و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان افتتاح شد، اضافه کرد: این خبرگزاری در سطح ملی به 21 زبان زنده دنیا اخبار را منتشر می‌کند؛ خبرگزاری ایکنای استان با تولید سالانه بیش از یک‌هزار و 500 خبر در حوزه دینی و قرآنی رسالت خود را در نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی ایفا می‌کند؛ هدف این خبرگزاری سوق دادن جامعه به سوی سبک زندگی قرآنی،رصد و انعکاس اتفاقات قرآنی و رساندن مشکلات جامعه قرآنی به گوش مسئولان است. 
وی تأکید کرد: همچنین ارتباط با نخبگان، اساتید، کارشناسان و پژوهشگران قرآنی و نظرخواهی از آنان در موضوعات مختلف قرآنی از جمله فعالیت‌های دیگر این رسانه قرآنی است، از دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان انتظار می‌رود که ارتباط خود را با این خبرگزاری افزایش دهند و اخبار و فعالیت‌های قرآنی خود را از این طریق به جامعه اطلاع‌رسانی کنند. 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی هر سال تحصیلی جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانشجویان استان، تصریح کرد: این نهاد از سال‌های گذشته تا کنون، برنامه‌های شاخص و متنوع قرآنی به ویژه برای دانشجویان در استان اجرا کرده است که از جمله می‌توان به میزبانی جهاد دانشگاهی استان از جشنواره قرآنی دانشجویان سراسر کشور اشاره داشت که در سال 82 انجام شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: جشنواره ملی مطالعات قرآنی ویژه دانشگاه‌ها نیز که در چهار دوره از سال 88 تا 91 برگزار شد؛ برگزاری نشست‌های تخصصی و بین‌رشته‌ای قرآن کریم که با استقبال زیادی مواجه شد، برگزاری جشنواره ملی «حیات مطهر» در سال 93، مرحله استانی نخستین جشنواره استانی «ملکوت»، مسئولیت کارگروه تخصصی فضای مجازی ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در سال 95 از دیگر برنامه‌های شاخص قرآنی جهاد دانشگاهی استان در سال‌های اخیر است.
رضایی با اشاره به یکی از طرح‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ویژه دانشجویان، بیان کرد: طرح‌های «دانشجومعلم قرآن» و «دانشجومتدبر قرآن» که با رصدی که در بین دانشجویان انجام شد، با استقبال بسیار خوبی همراه بود و دوره‌های این طرح‌ها از سال 95 تا کنون با مشارکت خوب دانشجویان اجرا می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که برای افزایش مشارکت ادارات و دستگاه‌ها در کمیته تخصصی قرآن و پیگیری مصوبات این کمیته، جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو برگزار و از آنان خواسته شود تا مجموعه تحت مدیریت خود را نسبت به عملیاتی ساختن مصوبات این کمیته موظف کنند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری