کتاب « مقدمه ای بر فلسفه روان سنجی» منتشر شد

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۶ کد : ۵۲۳۰۱ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « مقدمه ای بر فلسفه روان سنجی » به تألیف دنی بورس بام و توسط دکتر علی مقدم زاده ، نیما رحیمیان و احمد شریفان ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « مقدمه ای بر فلسفه روان سنجی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « مقدمه ای بر فلسفه روان سنجی »  به تألیف دنی بورس بام و توسط دکتر علی مقدم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران دکترای تخصصی رشته سنجش و اندازه گیری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی و نیما رحیمیان و احمد شریفان دانشجویان دکترای تخصصی رشته سنجش و اندازه گیری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در239صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: هرگاه روان سنجی در میان گرایش های علوم اجتماعی عنوان می شود، در ذهن مخاطبان انبوهی از روش های کمی نقش می بندد و به نظر می رسد روان سنجی تنها مجموعه ای از فرمول های آماری و ریاضیاتی است که پشت سر هم دیگر صف کشیده اند؛ اما بگذارید به شما بگویم روان سنجی بسیار فراتر از اینهاست. دنی بورس بوم استاد برتر دانشگاه هلند در کتاب خود دریچه های جدیدی از روان سنجی و مفاهیم عمیق آن را به روی مخاطب باز می کند. این کتاب به طرز شگفت آوری وسعت تاریخ روان سنجی را پیش روی شما آورده و از نگاهی عمیق تر به آن می پردازد. بورس بوم در این کتاب تمامی پارادوکس های روان سنجی را مطرح کرده و نگاهی دیگر بار به فرمول های پر طمطراق روان سنجی می اندازد. وقت آن رسیده است که به جای دیدن روان سنجی با عینک آمار، از نظرگاه دیگری مفاهیم عمیقش را که سال هاست رها شده بار دیگر نظاره کنیم. بورس بوم با تلفیق چندگانه شاخه های فلسفی از جمله فلسفه ریاضیات، فلسفه علم، فلسفه ذهن، و فلسفه احتمالات دنیای روان سنجی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد.
در ضمن این اثر به عنوان مرجعی برای بسیاری از دوره های تخصصی و علاقمندان به بحث های نظری در دنیا تبدیل شده است.
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « مقدمه ای بر فلسفه روان سنجی» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب