کتاب « حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس هایی از سنگاپور» وارد بازار نشر شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲ کد : ۵۴۹۹۴ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس‌هایی از سنگاپور» به تألیف زهیر علام و توسط دکتر حسن پارسی پور عضو هیأت علمی دانشگاه کوثر بجنورد، دکترای برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکتر علی اکبر محبی دکترای برنامه ریزی روستایی دانشگاه شهید بهشتی تهران ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس هایی از سنگاپور» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس هایی از سنگاپور» به تألیف زهیر علام و توسط دکتر حسن پارسی پور عضو هیأت علمی دانشگاه کوثر بجنورد، دکترای برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکتر علی اکبر محبی دکترای برنامه ریزی روستایی دانشگاه شهید بهشتی تهران در 150 صفحه در قطع رقعی، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
در معرفی کتاب آمده است: در دنیایی که مشخصه آن شهرنشینی سریع است، ابداع مدل‌های حکمروایی شهری که انعطاف‌پذیر، ایمن و فراگیر باشند و همچنین محیط‌زیست را حفظ کنند، بسیار دشوار است. این کتاب به عنوان مطالعه موردی کشور سنگاپور را که پیشرو در این زمینه است، مورد بررسی قرار می دهد و به موفقیت های آن در حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند نگاه می کند. نویسنده از زوایه پایداری زیست محیطی، بکارگیری ابزارهای فناورانه توسط سنگاپور را بررسی می کند که منجر به افزایش کارایی و عملکرد شده است و همچنین از جاه طلبی های اقتصادی آن حمایت کرده است. این کتاب بینشی منحصر به فرد و انتقادی در مورد رویکرد سنگاپور را آشکار می کند. با توجه به بافت تاریخی، سیاسی و تکنولوژیکی، نویسنده تکنیک‌ها و پروژه‌های کلیدی را به اشتراک می‌گذارد که به بهبود بسیار مهم سطوح زیست‌پذیری در دولت شهر کمک کرده‌اند.
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس هایی از سنگاپور» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب