مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری؛

گفت‌وگو؛ تنها راه برطرف کردن شکاف بین نسلی و درون نسلی

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۴ کد : ۵۵۲۲۱ فرهنگی تاپ خبر
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سال‌های بسیاری است که درمورد شکاف بین نسلی سخن گفته می‌شود، امروزه متاسفانه شکاف درون نسلی نیز به این موضوع افزوده شده است و گفت‌وگو تنها راه برطرف کردن شکاف بین نسلی و درون‌نسلی محسوب می‌شود.
گفت‌وگو؛ تنها راه برطرف کردن شکاف بین نسلی و درون نسلی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حسین کاووسی ۲۳ اسفندماه در آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی با بیان اینکه علم در دنیا پادشاه امور است، اظهار کرد: علم در حوزه‌های فردی و اجتماعی دارای کارکردهای فراوانی است برای مثال در حوزه فردی علم موجب اغنای روحی و روانی فرد می‌شود اما اصالتا کاربرد علم در حوزه اجتماعی است که مصداق آن را می‌توان در موضوع مناظرات شاهد بود. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در یکی از احادیث دین اسلام آمده است "سکوت طلا است و کلام نقره" یعنی سکوت به عنوان اصل درنظر گرفته شده است مگر در زمانی که کلام لازم باشد البته حدیث دیگری از امام علی(ع) وجود دارد که می‌فرمایند "اگر در جایی که باید گفت‌وگو شود سکوت کنیم مانند این است که در میدان جنگ شمشیر خود را قلاف کرده‌ایم" همچنین ایشان در حدیثی دیگری می‌فرمایند "اگر از حرف حقی بد دفاع کنیم موجب ضایع شدن آن سخت شده‌ایم".

وی ادامه داد: بارها مشاهده شده دانشجویی نمی‌تواند حرف حقی را به خوبی بیان کند و درنتیجه سخن باطل پیروز مناظره می‌شود بنابراین روشمندی می‌تواند از ضایع شدن یک سخن حق جلوگیری کند.

کاووسی عنوان کرد: مناظرات دانشجویی یا فن مناظره یک ابزار است که در دستانمان قرار گرفته اما هدف نهایی نیست درواقع موضوع مهم محتوا است بنابراین باید توجه داشت در کنار استفاده از مهارت‌های ویژه مناظره محتوا نیز مطابق با روشمندی باشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سال‌های بسیاری است که درمورد شکاف بین نسلی سخن گفته می‌شود، امروزه متاسفانه شکاف درون نسلی نیز به این موضوع افزوده شده است و گفت‌وگو تنها راه برطرف کردن شکاف بین نسلی و درون نسلی محسوب می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مناظرات دانشجویی