نخستین کتاب تألیفی و ترجمه ای« از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب های خوزستان)» توسط شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۶ کد : ۵۶۳۰۷ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب های خوزستان)» توسط دکتر محمد خسروی زاده، دکتر نیما شیری، دکتر نگین درخشش و مهندس احمد رهبر تألیف و ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
نخستین کتاب تألیفی و ترجمه ای« از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب های خوزستان)» توسط شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب های خوزستان)» توسط محمد خسروی زاده استادیار گروه شیلات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دکتری صید و بهره برداری آبزیان، نیما شیری دکتری تخصصی بهداشت آبزیان، نگین درخشش دکتری زیست شناسی دریا و مهندس احمد رهبر  در 268 صفحه تألیف و ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 

در معرفی کتاب آمده است: تنوع بی نظیری از روش های صیادی، فرآوری محصول صید و همچنین عادات غذایی در اقوام گوناگون جهان وجود دارد. خلیج فارس از جمله نقاطی است که دارای ویژگی های منحصر به فردی در فرهنگ غذایی است می بایست آن را مرهون تنوع و کیفیت محصولات دریایی این پهنه آبی دانست. در دهه های اخیر، گونه ای از گردشگری به عنوان گردشگری غذایی رونق یافته است و بر این فرض استوار است که خوراک و آشپزی یکی از عوامل ایجاد کشش در بسیاری از افراد، برای سفر و بازدید از گردشگاه های مختلف می باشد. این اثر، تلاشی است چند جانبه برای پر کردن خلاء موجود بین ماهی شناسی کاربردی و گردشگری غذایی که بر معرفی روش ها و ابزارهای صید آبزیان در محدوده آب های دریایی خوزستان متمرکز است.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « از صید تا سفره (ماهیان دریایی تجاری آب های خوزستان)» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب