کتاب «مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی» وارد بازار نشر شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۲ کد : ۵۷۰۹۳ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی» نوشته واسیلیس کنتوگیورگوس و توسط دکتر مجید مکبر اصفهانی عضو هیئت علمی دانشگاه گنبد کاووس و دکتر حسین عشقی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و دکتر مرضیه اکبرزاده ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی» تألیف واسیلیس کنتوگیورگوس و توسط دکتر مجید مکبر اصفهانی عضو هیئت علمی دانشگاه گنبد کاووس و دکتر حسین عشقی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و دکتر مرضیه اکبرزاده در 318 صفحه ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 

در معرفی کتاب آمده است: کتاب مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی ترجمــه فارســی کتــاب نوشــته واسیلیس کنتوگیورگوس و از مجموعه کتب نشــر شده توســط انتشارات اشپرینگر می باشد که اصول پایه و آشنایی کلی درباره شیمی ترکیبات مواد غذایی را با نگرشی نوین ارائه می دهد. این کتاب طبقه بندی موضوعات مرتبط با ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی را در 8 فصل مجزا با عناوین آب، کربوهیدرات، پروتئین و آنزیم، لیپید، واکنش های قهوه ای شدن، ویتامین ها و مواد معدنی، شیمی رنگ و نهایتا شیمی طعم بیان می کند. این کتاب از دیدگاه دانشجو نوشته شده و برای هر فصل دارای اهداف یادگیری روشن و مســتقل بوده تا دانشــجو نیازی به جســتجوی اطلاعات در جای دیگری نداشــته باشــد. همچنین تمرینهای پایان هر فصل اهداف یادگیری آن فصل را تقویت میکند. استادان همچنین از این کتاب می توانند بعنوان یک ابزار کمک تدریس بر روی جنبه های کلیدی شــیمی مواد غذایی مرتبط با صنعت و تحقیقات نوین اســتفاده کنند.
برای اســتفاده بهینه از این کتــاب تا حدودی نیاز به دانش پیش نیاز در زمینه شــیمی عمومی و شــیمی آلی وجود دارد تــا مفاهیم ارائه شــده بهتر قابل درک باشد. منابع مورد استفاده در این کتاب هیچ کدام از منابع قدیمی تر از سال 2000 نیستند، و اکثر آنها مربوط به بعد از ســال 2010 می باشند.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « مقدمه ای بر شیمی مواد غذایی)» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب