کتاب «پایش سیل از طریق سنجش از دور» منتشر شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۵۸۲۶۷ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «پایش سیل از طریق سنجش از دور» تألیف آلبرتو ریفیس، آناریتا دآدابو، دومنیکو کاپولونگو و توسط دکتر خدایار عبدالهی رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین و عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد و سایر همکاران ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «پایش سیل از طریق سنجش از دور» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « پایش سیل از طریق سنجش از دور » تألیف آلبرتو ریفیس، آناریتا دآدابو، دومنیکو کاپولونگو و توسط دکتر خدایار عبدالهی ریاست دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین و عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد، مهندس طیبه طهماسبی کارشناس حفاظت و بهره برداری از آب های سطحی شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری ، دکتر حامد محمودی دکترای علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه شهرکرد، مهندس اکبر نوروزی شکرلو کارشناس منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و دکتر سعید جانی زاده دانشجوی پسا دکترای آبخیزداری، گروه مهندسی عمران و محیط زیست و مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه هاوایی آمریکا در 338 صفحه ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 

در این کتاب به خلاصه‌ای از مهم‌ترین جنبه‌های پایش دقیق سیلاب از طریق سنجش‌ازدور پرداخت شده است. به طوری که بر استانداردهای معمول پذیرفته‌شده برای تعریف، شناسایی و به‌روزرسانی نقشه‌های سیل تمرکز دارد، در ادامه تجزیه‌وتحلیل داده‌های سنجش‌ازدور مربوط به پویایی کانال و اثرات ژئومورفیک سیلاب‌ها بررسی‌شده است. سپس، یک مورد ویژه از داده‌های DEM برای به دست آوردن اطلاعات مفید در مورد تکرار یا وقایع سیل آتی و همچنین محدود کردن مدل‌های هیدرولیکی برای شناسایی مناطق سیل‌زده در نظر گرفته‌شده است. همچنین، به زمینه‌ای از پیش‌بینی سیل و پایش آنی اختصاص دارد که با مرور برخی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری موجود و سامانه‌های عملیاتی آنلاین برای ارائه سریع اطلاعات و پیش‌بینی‌های مربوط به رخدادهای سیل پرداخته شده است. درنهایت، یک بررسی بسیار جامع از شناخته‌شده‌ترین جنبه‌های تفسیر تصویر SAR  به‌منظور کنترل و شناسایی سیل در محیط‌های مختلف پوشش زمین مرتبط شده است و یک چهارچوب ابتکاری، مبتنی بر شبکه‌های Bayesianرا ارائه می‌دهد، که جهت کمک به نحوه کار با جریان اطلاعات روزافزون حاصل از سنجش از راه دور، میدانی و انواع دیگر حسگرها به‌منظور استخراج اطلاعات مرتبط و شفاف در مورد زمان و مکان ایجاد پدیده‌های سیلابی، مفید است.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ «پایش سیل از طریق سنجش از دور» می‌توانید از درگاه اینترنتی http://www.16book.ir اقدام به خرید نمایید.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب