کتاب « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» وارد بازار نشر شد

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۶ کد : ۵۹۷۵۵ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» توسط دکتر سهراب میراثی و دکتر حسین رهنما تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» وارد بازار نشر شد

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» توسط دکتر سهراب میراثی عضو هیئت علمی گروه فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و دکتر حسین رهنما عضو هیئت علمی گروه فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی شیراز در 210 صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: آگاهی از خصوصیات زیرسطحی زمین همواره مورد توجه مهندسان بوده است به‌خصوص زمانی که احتمال وجود مخاطرات ناشی از ناهنجاری ‌های زیرسطحی همچون فرونشست، فروچاله (حفره)، لایه ‌های ضعیف زیرسطحی، گسل، تونل و غیره مدنظر باشد. اولین گام در جهت کنترل و جلوگیری از خطرات احتمالی آن‌ها، شناسایی هر چه دقیق‌تر این ناهنجاری‌ها می‌باشد. لذا، بهره‌گیری از روش‌های جدیدی همچون روش‌های امواج لرزه‌ای، می‌تواند گام مناسبی در جهت شناسایی تغییرات و ناهنجاری زیرسطحی باشد. این روش ها اخیراً مورد توجه محققان مختلف قرار گرفته و کاربرد آن روزبه‌روز در حال افزایش است. در این کتاب، به منظور شناسایی ناهنجاری های زیرسطحی در اعماق سطحی و نسبتاً عمیق از امواج طولی،‌ رایلی و لاو استفاده شده است در این راستا، به‌صورت ترکیبی از برگشت امواج رایلی و انکسار امواج طولی، آشفتگی حرکت ذرات و مؤلفه‌های شعاعی و قائم امواج رایلی و مؤلفه عرضی امواج لاو بهره‌گیری شده است. مخاطبان اصلی مباحث این کتاب، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های مختلف رشته مهندسی عمران، ژئوفیزیک، زمین شناسی و دیگر رشته های مرتبط می‌باشند. 

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب