کتاب « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» منتشر شد

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۱ کد : ۵۹۹۲۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» به قلم دکتر جواد محمودی استادیار حقوق عمومی دانشگاه شهرکرد و مرجان نعمتی خوی و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» به قلم دکتر جواد محمودی استادیار حقوق عمومی دانشگاه شهرکرد و مرجان نعمتی خوی در 210 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 

در معرفی کتاب آمده است: خانواده به مثابه سنگ بنای تشکیل اجتماع بشری در همه آیین های آسمانی و نظام های حقوقی، مورد توجه بوده است. در اسناد حقوقی جهانی و نیز قانون اساسی ایران، حمایت از تشکیل خانواده و تمهید بقا و استمرار آن به ویژه در فضای اجتماعی، یک آرمان والا به شمار می رود. قوانین و مقررات زیرمجموعه حقوق خصوصی و حقوق کیفری به تفصیل به چنین حمایتی پرداخته اند. در کتاب حاضر در پرتو قوانین، مقررات و آرای قضایی جاری، تعهدات دولت در مفهوم حاکمیت و نیز قوه مجریه در باره خانواده، بررسی، دسته بندی و بیان شده است. از این رو، کتاب حاضر، تعهدات دولت ناظر به عموم کارمندان دولت، کارگران طرف قرارداد با نهادهای دولتی، دانشجویان، زندانیان، مشمولان قانون خدمت وظیفه عمومی و ... را از حیث مقدمات تأهل، دوره های بارداری، زایمان، شیردهی و نیز، الزامات ناظر به کودکان در بر می گیرد. این نوشتار، ضمن بالا بردن سطح آشنایی ذی نفعان یاد شده با حقوق قانونی خود در این باره، قانون گذاران را به اصلاح قواعد حقوقی مربوطه و مدیران و دستگاه های مرتبط را به افزایش پاسخ گویی در برابر ذی نفعان، ناگزیر می سازد. امید می رود که نهاد خانواده با التزام بیشتر دولت و دولت مردان، بیش از پیش، استوار و زنده، باقی بماند و از نگرانی های مربوط به کاهش رشد جمعیت کشور به مراتب کاسته شود.
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « تعهدات حقوقی دولت در حمایت از خانواده ایرانی» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب