سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری:

جهاد دانشگاهی به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی و آموزشی تبدیل شده است

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۸ کد : ۶۰۰۱۴ عمومی تاپ خبر
سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، جهاد دانشگاهی به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی و آموزشی تبدیل شده است.
جهاد دانشگاهی به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی و آموزشی تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمود خسروی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی همچون سایر مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها از ابعاد و شاخص‌های متنوعی برخوردار است، اظهار کرد: این نهاد در شاخه‌های فرهنگی، آموزشی و به‌ویژه پژوهشی فعال است که تأثیر بسزایی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی همسو با نظام دانشگاهی مشغول خدمت‌رسانی است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای علمی و پژوهشی نقش‌آفرینی دارد؛ از آنجا که استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان است، خدمات جهاد دانشگاهی در این منطقه بر کسی پوشیده نیست.

خسروی بیان کرد: توفیقات جهاد دانشگاهی در پرتو تلاش نیروهای فعال و دانشجویان جهادی حاصل شده و حرکت‌های علمی این نهاد در سطح استان در قالب فعالیت‌های دانشجویی می‌تواند در توسعه بنیان علمی استان مؤثر واقع شود. 

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان تأکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، جهاد دانشگاهی به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی و آموزشی تبدیل شده است.

خسروی با اشاره به اینکه برنامه‌های جهاد دانشگاهی باید با رویکرد توسعه‌ای باشد، گفت: این نهاد می‌تواند با هدف گذاری برنامه‌های خود را در سطح جامعه به پیش ببرد. 

وی ادامه داد: از جمله اهداف جهاد دانشگاهی می‌توان به استفاده از طرح‌های پژوهشی در قالب دانش‌بنیان در همکاری با سایر مجموعه‌ها، مقالات علمی پژوهشی، توسعه علمی و تحقیقاتی در شاخص‌های گوناگون در حوزه علوم انسانی و دیگر حوزه‌ها، توسعه صنعت و فناوری، همکاری با بخش خصوصی، ایجاد مراکز رشد در رشته‌های داروسازی، باغبانی و ... در سطح شهرستان‌ها، ایجاد نمایشگاه‌ها در حوزه صنایع، تعامل با اندیشمندان و متخصصان و برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد.

این مدرس دانشگاه با یادآوری نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال که با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، توضیح داد: این نهاد با توجه به ظرفیت‌هایی که به‌عنوان یک مجموعه علمی و آموزشی دارد می‌تواند تحقق‌بخش شعار سال در حوزه تولید بوده و به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور و استان پیشتاز باشد. 

خسروی افزود: از آنجا که رهبر انقلاب رفع مشکلات مردم را در گرو فعالیت‌های بنیادین و اساسی اقتصادی همچون تولید می‌دانند و بر مقوله‌هایی نظیر مواسات و همدلی با طبقات ضعیف جامعه تأکید دارند، جهاد دانشگاهی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت دیگر نهادهای اجرایی و آموزشی در جهت ارتقای شاخص تولید و اشتغال، پیشگام‌ترین نهاد علمی در استان و کشور باشد. 

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان بیان کرد: از آنجا که جهاد دانشگاهی نهادی با تأثیرگذاری بالا در جامعه است، لذا دانشگاه پیام‌نور همکاری‌های علمی و آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خوبی را به‌منظور هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در قالب تفاهم‌نامه‌ها داشته است. این تعامل با هدف برطرف ساختن نیازهای متقابل و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های مشترک برقرار شده است. 

خسروی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب، مأموریت شتاب‌دهی در رفع نیازهای استراتژیک کشور را بر عهده دارد؛ این نهاد به دلیل ساختار انعطاف‌پذیرش، می‌تواند برای انجام مأموریت‌های مختلف در حوزه‌های اساسی و مورد نیاز موفق باشد. 

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان در پایان گفت: از دیگر مأموریت‌های مهم جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی می‌توان به تولید دانش‌بنیان، تجاری‌سازی در سطح استان، تبدیل یافته‌های علمی به سیاست گذاری در برنامه‌های اجرایی اشاره کرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43