سرپرست بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری:

جهاد دانشگاهی نقش موثری در احصای مشکلات دارد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۷ کد : ۶۰۳۵۰ عمومی تاپ خبر
سرپرست بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در احصای مشکلات و ایجاد یک پل واصل میان بنیاد و دستگاه‌های مختلف نقش مؤثری را ایفا کند و تدوین بسیاری از پروپوزال‌ها در سطح ملی را برای شناسایی مسائل موجود به دست بگیرد.
جهاد دانشگاهی نقش موثری در احصای مشکلات دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، یعقوب طادی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز طرح‌های متفاوت و متنوعی را جهت حمایت از نخبگان و مستعدان در دست اقدام دارد که در راستای اشتغال‌زایی در استان برای این افراد و نگهداشت این استعدادها در داخل استان تلاش دارد، بنابراین جهاد دانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان می‌توانند همکاری مؤثری با یکدیگر در این امر داشته باشند.

وی ادامه داد: دو نهاد جهاد دانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در سطح ملی و استانی بسیاری از کارها را با کمک هم انجام دهند و لذا اگر جهاد دانشگاهی مرکزی و بنیاد ملی نخبگان بتوانند توافق‌هایی را در این راستا داشته باشند، می‌توان بسیاری از کارهای در دستور کار بنیاد را از طریق جهاد دانشگاهی پیش برد.

طادی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان دستگاهی چابک به‌شمار می‌رود و تعداد کارمندان آن اندک است و لذا در انجام فعالیت‌ها نیاز به برون‌سپاری دارد؛ جهاد دانشگاهی می‌تواند در این خصوص نقش‌آفرینی کند و از برپایی دوره‌های آموزشی مختلف ویژه نخبگان و مستعدان گرفته تا برگزاری همایش‌ها، تجلیل‌ها و ... نقش فعالی ایفا کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی و اعضای هیئت علمی نیز می‌تواند نقش‌آفرین باشد، توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان ۵۰ درصد هزینه‌های تحقیقاتی برای این هسته‌ها را حمایت می‌کند تا مشکلات موجود در دستگاه‌های مختلف رفع شود؛ جهاد دانشگاهی می‌تواند در احصای مشکلات و ایجاد یک پل واصل میان بنیاد و دستگاه‌های مختلف نقش مؤثری را ایفا کند و تدوین بسیاری از پروپوزال‌ها در سطح ملی را برای شناسایی مسائل موجود به دست بگیرد.

طادی بیان کرد: نهادهای دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت فراوانی دارند و اگر این دو مقوله به موازات هم به‌خوبی پیش بروند، در تحقق رشد تولید و مهار تورم نیز موفق خواهیم بود.

وی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی با گستردگی خوبی که در سطح کشور از حیث خدمات دارد، در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیز می‌تواند اقداماتش را بیش از پیش گسترش دهد و نقش مهمی ایفا کند؛ امیدواریم سیاست‌ها در جهت اقتصادی‌سازی نهادهای دانش‌بنیان از جمله‌ جهاد دانشگاهی به نحوی پیش برود که شاهد اتفاقات خوبی نیز در مقوله تحقق شعار سال باشیم.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43