فرماندار بروجن:

جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه فرهنگ اشتغال تأثیرگذار باشد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۶۰۷۰۷ عمومی تاپ خبر
فرماندار بروجن در تبیین نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، تأکید کرد: یکی از موانع تولید ناظر بر نبود نیروی کار متخصص با نگاه «ما می‌توانیم» است و جهاد دانشگاهی می‌تواند هم در آموزش و هم توسعه فرهنگ اشتغال تأثیرگذار باشد.
جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه فرهنگ اشتغال تأثیرگذار باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، فتاح کرمی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی، تخصصی و پژوهشی و برگرفته از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: جهاد علمی یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است که در این راستا جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های مختلف و ارزشمندی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزش‌های مولد اشتغال و پژوهش‌های کاربردی مولد علم داراست، یک نهاد بسیار مؤثر است.

وی با استناد به کلام مقام معظم رهبری در وصف جهاد دانشگاهی که فرمودند: «جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، یک سمت‌گیری و حرکت است»، ادامه داد: این نهاد در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی حرکت می‌کند که اگر این فرهنگ مورد توجه قرار گیرد، قطعاً رشد و توسعه‌ ایران اسلامی را در پی خواهد داشت.

فرماندار بروجن با اشاره به سابقه آشنایی خود با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از بدو ورودش به بدنه کارهای دولتی، گفت: بنده دوره‌های آموزشی این نهاد را از نزدیک لمس کرده‌ام و حقیقتاً این آموزش‌ها مورد نیاز مجموعه‌های دولتی است.

کرمی افزود: جهاد دانشگاهی نیازهای آموزشی دستگاه‌ها را به خوبی لمس و احصا کرده و در راستای رفع نیازهای آموزشی کارکنان اداری استان اقدام و تلاش می‌کند.

وی با تأکید بر فعالیت‌های مؤثر دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا در استان، بیان کرد: خبرگزاری ایسنا یک رسانه ارزشمند است که در جهت اطلاع‌رسانی شفاف مشکلات و نیازهای جامعه امروزی گام بر می‌دارد، خبرگزاری ایکنا نیز برگرفته از فرهنگ قرآنی بوده و در راستای توسعه این فرهنگ در سطح استان تلاش می‌کند که بسیار ارزشمند و مؤثر است و در جهت منویات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد که قائلند تمامی جهت‌گیری‌ها و تلاش‌ها باید بر مبنای حرکت علمی برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی و محمدی و راهگشای مشکلات باشد.

فرماندار بروجن بیان کرد: بانک خون بندناف رویانِ مجموعه جهاد دانشگاهی نیز از چندین سال قبل در استان فعال شده است که اقدام مهم و تأثیرگذاری در جهت درمان بسیاری از بیماری‌های خاص به‌شمار می‌رود. انتظار ما این است که این ظرفیت با کمک نهادهای فرهنگی در شهرستان‌ها نیز بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا بانک خون بندناف رویان بیشتر به مردم معرفی شود و افراد از این فرصت استفاده کنند.

کرمی با اشاره به اینکه قریب به ۴۲ درصد از صنعت چهارمحال‌وبختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد، بیان کرد: بروجن پایتخت صنعت نساجی بوده و در صنایع کاشی و فولاد توانمند است لذا با توجه به روحیه جهاد علمی که در جوانان جهاد دانشگاهی زیاد است، می‌طلبد که با احصای نیازهای بخش صنعت و با کمک جهاد بتوان به آموزش نیروهای جوان پرداخت و مشکلات واحدهای کاری و صنعتی استان را مرتفع کرد.

وی با اشاره به بازدیدی که اخیراً از یک مجموعه صنعتی داشته است، افزود: مجموعه‌های صنعتی دغدغه آموزش دارند و نگران هستند که دوره‌های تخصصی در برخی رشته‌ها در واحدهای آموزشی دایر نیست و با کمبود نیرو مواجه هستند و لذا ناچارند از استان‌های دیگر نیرو وارد کنند و حیف است که این ظرفیت‌های ارزشمند از گردشگری گرفته تا صنعت غذایی و نساجی و ... در جهت اشتغال پایدار جوانان داخل استان و توسعه همه‌جانبه استان استفاده نشود. جهاد دانشگاهی می‌تواند پل ارتباطی بین صنایع مختلف شده و به اشتغال پایدار کمک کند.

کرمی با اشاره به شرایط تحریم و اینکه فرزندان این آب و خاک در جهت رفع مشکلات تحریم‌ها تلاش دارند، توضیح داد: جهاد دانشگاهی نیز با جهاد علمی خود در این راستا گام‌های مؤثری را بر می‌دارد و شرایطی را می‌تواند فراهم کند که با کمترین هزینه و زمان مشکلات و موانع کار در واحدهای صنعتی و کارخانجات رفع شود.

فرماندار بروجن در تبیین نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، تأکید کرد: یکی از موانع تولید ناظر بر نبود نیروی کار متخصص با نگاه «ما می‌توانیم» است و جهاد دانشگاهی می‌تواند هم در آموزش و هم توسعه فرهنگ اشتغال تأثیرگذار باشد.

وی گفت: گاه نیروهایی به کار گرفته می‌شود که کارایی لازم را ندارند زیرا نگاهشان به کار یک نگاه صرفاً شغلی است و لذا باید نیروهایی را تربیت کنیم که با جدیت و علاقه‌مندی و نگاه به آینده روشن مشغول به کار شوند و در تحقق شعار سال تلاش کنند. باور به «ما می‌توانیم» فرهنگ ارزشمندی است که قطعاً جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل43 چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی