امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری چهارمحال و بختیاری/ فلسفه وجودی این نهاد پر کردن خلأها است

۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۶ کد : ۶۴۲۳۲ عمومی تاپ خبر
استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاددانشگاهی، گفت: فلسفه وجودی این نهاد پر کردن خلأها است که خوشبختانه امروز با حضور رئیس این نهاد در استان تفاهم‌نامه خوبی به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری چهارمحال و بختیاری/ فلسفه وجودی این نهاد پر کردن خلأها است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال‌وبختیاری 10 آبان‌ماه در دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این که در دولت سیزدهم کار ارزشمندی صورت گرفته که رییس‌جمهور و وزرا و مسئولان به صورت میدانی از استان‌ها بازدید می‌کنند، اظهار کرد: قطعاً این بازدیدها می‌تواند به‌ویژه برای استان‌های محروم راهگشا باشد و ناترازی‌هایی را که در سال‌های گذشته در استان‌های محروم وجود داشته برطرف کند.
وی ادامه داد: قطعاً حضور مسئولان که به صورت حضوری مسائل را احصا می‌کنند به صورت عملی و میدانی کارگشا خواهد بود زیرا در جریان این بازدیدها مشکلات مشخص می‌‌شوند و برای آن‌ها در سطح ملی تصمیم‌گیری شده تا منابع به صورت عادلانه توزیع شود به‌ویژه اینکه رییس‌جمهور بر رسیدگی به مناطق محروم تأکید دارند.
استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاددانشگاهی، تأکید کرد: فلسفه وجودی این نهاد پر کردن خلأها است که خوشبختانه امروز با حضور رییس این نهاد در استان تفاهم‌نامه خوبی به امضا رسید.
حیدری تصریح کرد: در حوزه محصولات و زنجیره ارزش، با توجه به ظرفیت خوب چهارمحال‌وبختیاری در این تفاهم‌نامه تأکید شده است که برخی محصولات گیاهان دارویی به جای خام‌فروشی در زنجیره ارزش قرار گیرند که تولید بچه‌ماهی رنگین کمان نیز از موارد توافق با جهاددانشگاهی بود.
وی بیان کرد: ورود جهاددانشگاهی به مباحث تخصصی درمان ناباروری در استان از دیگر موارد تفاهم‌نامه است که امید است با حمایت این مجموعه بتوانیم گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداریم.
استاندار چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: این استان برخلاف ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در زمینه نیروی انسانی نخبه و توانمند اما محرومیت‌هایی دارد که امید است دولت بتواند این مشکلات را حل کند.
حیدری با مهم ارزیابی کردن بحث زنجیره ارزش، توضیح داد: کار آغاز شده توسط جهاددانشگاهی فعالیت ارزشمندی است تا محصولات خام‌فروشی یا ارزان فروشی نشود بلکه در قالب زنجیره ارزش قرار می‌گیرند که فرآوری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد و به صورت بهینه و کیفی سازی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که محصولات‌ کیفی به موقع ارایه نمی‌شود عدم صرف وقت و انرژی برای ارایه است؛ یعنی 90 درصد انرژی روی تولید گذاشته می‌شود و در حوزه تجاری و بازاریابی تنها 10 درصد انرژی صرف می‌شود، بنابراین چون وقت گذاشته نمی‌شود پیداست که در سواد تجاری مشکل داریم که جهاددانشگاهی می تواند روی این موضوع کمک کند و یکی از راه‌ها زنجیره ارزش راهبردی است.
استاندار چهار محال و بختیاری با تصریح اینکه محصولات خوبی در استان وجود دارد که می‌توان در قالب زنجیره ارزش استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بادام در زنجیره ارزش انتخاب شده که یکی از محصولات با نیاز آبی کم است و بهره‌وری بالایی دارد. سال گذشته چهارمحال‌وبختیاری در حوزه تبدیل آبیاری سنتی به سامانه نوین آبیاری در کشور در رتبه اول قرار گرفت.
امضای تفاهم نامه همکاری
گفتنی است با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به پیشرفت فرهنگی، علمی و فناوری، در راستای چشم‌انداز پیشرفت و توسعه استان و سند آمایش استان چهارمحال و بختیاری و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت جهادی و تجارب جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و مهندس غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و جهاددانشگاهی به امضا رسید.
موضوع این تفاهم‌نامه استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های، اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری سلامت کارآفرینی خدمات فنی و تخصصی و ... در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری و طرح‌ها و برنامه‌های تحولی تأمین کننده منافع ملی و استانی است.
کمک به تأمین اعتبار جهت راه‌اندازی کلینیک تخصصی سلامت خانواده (درمان ناباروری و سرطان، ترمیم زخم و بافت، telemedicine (دوراپزشکی) دندان‌پزشکی و ...) با همکاری پژوهشگاه رویان، ابن‌سینا و پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، کمک به تأمین اعتبار جهت راه‌اندازی طرح تولید بچه ماهی مقاوم قزل‌آلای رنگین‌کمان جهاددانشگاهی به‌منظور کمک به تولید و اشتغال استان در راستای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان این حوزه، توسعه شبکه بوم گردی استان، بسترسازی جهت راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش در زمینه بادام با استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی و بسترسازی و راه‌اندازی مرکز پژوهش فرآوری وتجاری‌سازی گیاهان دارویی بومی و محلی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و دانش فنی جهاددانشگاهی از زمینه‌های همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.