کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی استان، به مرحله دوم داوری کتاب سال کشور راه یافت

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۶۶۱۵۱ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» منتشر شده توسط شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، به مرحله دوم داوری چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.
کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی استان، به مرحله دوم داوری کتاب سال کشور راه یافت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» منتشر شده توسط شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان، به مرحله دوم داوری چهل و یکمین جایزه کتاب  سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.
دکتر علی فتاحی از مترجمان کتاب و عضو هیئت علمی گروه بیومکانیک ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در معرفی کتاب می گوید: امروزه مبحث اصلی پژوهشگران حوزه های مختلف برقراری ارتباط میان علوم بین رشته ای یا توسعه پزوهش های میان رشته ای است. بیومکانیک به عنوان علم مطالعه قوانین فیزیک بر بدن موجودات زنده، تعاملات متعددی را با عملکردهای انسان دارد که از این جمله می توان به مهارت راه رفتن، یک مهارت بنیادین، اشاره نمود.  نگاهی علمی به رویدادهای راه رفتن از منظر بیومکانیک نقش عمده ای را در بهینه‌سازی اجرای این عملکرد خواهد داشت و علاوه بر این موجبات توسعه و گسترش بیومکانیک بنیادین را نیز فراهم می آورد.

فتاحی تاکید کرد: هدف از نگارش این کتاب تقویت ارتباط میان بیومکانیک و یکی از اصلی ترین کاربردهای آن، یعنی تجزیه و تحلیل راه رفتن است. بسیاری از اوقات، وقتی از تئوری و آموزش به سمت عمل حرکت می¬کنیم، اطلاعات منحرف می¬شوند. 
این کتاب تلاش می‌کند تا هم‌زمان به تازه‌کارها و متخصصان تجزیه‌وتحلیل راه رفتن کمک کند که به درک بهتری از حوزه علمی خود، پیرامون بیومکانیک، دست یابند. هم‌چنین منابعی از ابزارهای علمی را فراهم سازد تا در نهایت، به بهبود فعالیت‌های ارزشمند آن‌ها منجر شود. از این‌رو، هر فصل شامل مثال‌های متعددی می‌شود که شناخت را به کاربرد تجزیه‌و‌تحلیل راه رفتن تبدیل می‌کند.

گفتنی است، شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری کتاب « بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» به قلم دکتر علی فتاحی را سال گذشته در 578 صفحه در قطع وزیری منتشر کرده است.