زنده یاد کاظمی آشتیانی سردار جبهه اسلام در سنگر علم و دانش بود

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۶ کد : ۶۶۵۵۶ عمومی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زنده یاد کاظمی آشتیانی سردار جبهه اسلام در سنگر علم و دانش بود، گفت: مرحوم کاظمی آشتیانی در رفتار و اخلاق همچون فرماندهان شهید دفاع مقدس انسانی بسیار جدی و پیگیر و در عین حال فروتن و متواضع بود
زنده یاد کاظمی آشتیانی سردار جبهه اسلام در سنگر علم و دانش بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی با اشاره به تأثیر دکتر سعید کاظمی آشتیانی به‌عنوان یک الگوی برتر برای جامعه علمی و پژوهشی کشور، اظهار کرد: هرچند مرحوم کاظمی آشتیانی در کسوت یک سرباز امدادگر در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد اسلام علیه کفر حاضر بود و خدمات صادقانه خود را در گمنامی تمام ارائه می‌کرد، اما بی‌شک می‌توان گفت ایشان در سنگر علم و دانش یکی از سرداران پرآوازه جهان اسلام است و فعالیت‌های علمی مخلصانه ایشان در عرصه بین‌المللی از ایشان چهره‌ای شاخص و شناخته شده به یادگار گذاشته است.

وی افزود: مرحوم کاظمی آشتیانی در رفتار و اخلاق همچون فرماندهان شهید دفاع مقدس انسانی بسیار جدی و پیگیر و در عین حال فروتن و متواضع بود تا جایی که در برخی خاطراتی که از ایشان در خصوص تواضع و و توجه به جزئیات در راه‌‎اندازی پروژه‌های علمی نقل می‌شود، انسان را به یاد خاطراتی از فرماندهان شهید در دوران دفاع مقدس می‌اندازد.

رضایی تصریح کرد: در خاطره‌ای از ایشان نقل می‌شود که مرحوم کاظمی در زمان ریاستش در پژوهشگاه رویان، وقتی به دلیل بارش برف برای سوخت‌رسانی به ساختمان افتتاحیه یک پروژه علمی اشکال پیش می‌آید شخصاً اقدام به انتقال دستی پیت‌های گازوئیل از ماشین‌های حمل سوخت تا ساختمان افتتاحیه می‌کند تا ساختمان برای افتتاح پروژه در روز بعد مهیا شود. ما این قبیل رفتارها را فقط در خاطراتی از فرماندهان شهید همچون شهیدان همت و خرازی و ... در صحنه دفاع مقدس شنیده بودیم ولیکن مرحوم کاظمی این روحیه و منش انقلابی را پشت جبهه و در عرصه علم و دانش که القاب و پیشوندها متاسفانه ملاحظات و تشریفاتی را رقم زده است به منصه ظهور رساند.

وی تاکید کرد: متاسفانه این شخصیت علمی بزرگ متخلق به اخلاق حسنه که می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای فعالان عرصه علم و دانش در کشور باشد، آن چنان که در صحنه بین‌المللی علم و دانش شناخته شده است برای جوانان و دانشجویان ما شناخته شده نیست تا جایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان به این نکته اشاره فرمودند و از جامعه علمی کشور خواستند که مفاخری همچون این دانشمند فقید که می‌تواند در هویت بخشی به قشر جوان و نوجوان ما کمک کند، معرفی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی که خاستگاه این دانشمند فقید در عرصه علم دانش است، امسال با اجرای پویش سعید ایران حرکت خوبی در معرفی ایشان به جامعه علمی و جوانان کرده است که شروع بسیار خوبی است.

رضایی گفت: برای معرفی این شخصیت بزرگ علمی باید با به کارگیری هنر و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‎‌ای اقدامات موثرتری صورت گیرد که در این خصوص نقش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاونت‌های فرهنگی واحدهای تابعه می‎تواند بسیار پررنگ باشد.