رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان؛

حرکت مدیران در مسیر کاظمی آشتیانی با انجام کار برای خدا و خدمت به مردم همراه باشد

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۱ کد : ۶۷۲۹۳ عمومی تاپ خبر
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر کار برای خدا و خدمت به مردم سرلوحه کار مدیران قرار گیرد قطعا می‌توانیم در مسیر و خواسته زنده‌یاد کاظمی آشتیانی گام برداشته و حرکت کنیم.
حرکت مدیران در مسیر کاظمی آشتیانی با انجام کار برای خدا و خدمت به مردم همراه باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، غلامرضا آقابابایی با اشاره به زندگی پر برکت و کوتاه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: عمر با برکت، با عزت و مفید ایشان ۴۵ سال بیشتر نبود، فردی که در سن ۱۸ سالگی برای ورود به دانشگاه پذیرفته می‌شود، یعنی در برهه انقلاب فرهنگی که دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند در جبهه‌ جنگ به منزله دفاع از جهاد کشور حضور پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری افزود: زنده‌یاد آشتیانی در سال ۶۱ اقدام به تاسیس جهاد گروه پزشکی با نگاه جهادگونه می‌کنند، ویژگی‌های بارزی که در این شخصیت وجود داشته و موجب شده امروز بعد از سال‌ها در خصوص این شخصیت صحبت شود می‌بینیم که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی یک مدیر جوان انقلابی به معنای واقعی کلمه، مومن، وظیفه‌شناس، جهادگر در دفاع از میهن بوده است.

آقابابایی با اشاره به خدمت بزرگی که زنده‌یاد آشتیانی در زمینه ناباروری به جامعه انجام داد، بیان کرد: امروز می‌بینیم افرادی که در فرزندآوری دچار مشکل می‌شوند با تکیه بر پژوهش دهه ۶۰ ایشان لذت فرزند دار شدن را می‌چشند، یعنی شخصی که در یک برهه زمانی کاری را شروع و امروز نفع آن نصیب جامعه شده است.

وی گفت: درس‌هایی که می‌توان از ایشان گرفت این است که به جوانان اعتماد کنیم، زیرا جوانان کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. مثل زنده‌یاد کاظمی آشتیانی یک فرد جوانی که کاری را شروع و منفعت آن را به کشور و حتی دنیا رسانده است، به طوری‌که می‌توان این دانش را به بسیاری از نقاط دنیا صادر کرد، البته شاید نیاز باشد در این زمینه کار بیش‌تری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در زمان خاص تصمیم به موقع گرفتن و وظیفه‌شناس بودن از دیگر درس‌هایی است که می‌توان از این دانشمند گرفت، ایشان زمانی که دانشگاه تعطیل شد احساس وظیفه کرد و با تصمیم به موقع پشت خاکریز قرار گرفت، ایمان به خدا و کار را برای خدا انجام دادن موجب ماندگاری ایشان شد، با نگاه خدمت به جامعه کاری را شروع کرد، یعنی دانشگاه در خدمت جامعه نفع دوسویه است و این فرهنگ در فرهیختگان یک جامعه ایجاد شود که با این نگاه تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد.

آقابابایی اضافه کرد: در بحث رویان و درمان ناباروری با این حرکت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی می‌توان در حوزه‌های دیگر از این دانش بهره برد، مثلا درختی که کم بار و غیر مثمر است در کنار آن پژوهش‌ها از دانش کشاورزی استفاده می‌شود، حتی دانشگاه علمی کاربردی در حوزه دامپزشکی کاری را شروع کرده است که آن انتقال رویان در حوزه دامپزشکی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، یعنی با بهره‌گیری از این دانش بتوان دامپروری را توسعه داد.

وی تاکید کرد: اگر کار برای خدا و خدمت به مردم سرلوحه کار مدیران قرار گیرد قطعا می‌توانیم در مسیر و خواسته ایشان گام برداشته و حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سال گذشته کاری تحت عنوان مربی نمایش کودک انجام دادیم که دوره‌ای در این راستا تدوین شد، یعنی در حوزه تئاتر بتوان فرایندی را ایجاد کرد که در آموزش و پرورش و پیش از آن شخصیت‌ها را به کودکان خود بشناسیم، زیرا در کشور کودکان ما تاریخ گریزند و اگر بتوان این را به نمایش درآورد می‌توان از طریق تئاتر مفاخر را در ذهن کودکان حک و در درازمدت این شخصیت‌ها به خوبی شناسانده شوند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری سعید ایران