نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زنده‌یاد کاظمی آشتیانی توانست کاری انجام دهد که خودباخته‌های کشور آن را باور نمی‌کردند

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۳ کد : ۶۷۲۹۴ عمومی تاپ خبر
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: زنده یاد کاظمی آشتیانی توانست کاری را انجام دهد که خودباخته‌های کشور انجام چنین کارهایی را باور نمی‌کردند.
زنده‌یاد کاظمی آشتیانی توانست کاری انجام دهد که خودباخته‌های کشور آن را باور نمی‌کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری ، حجت ‎الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خصوص زنده یاد کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: به فضل الهی استعدادهای بسیار سرشار و قابل توجهی در کشور داریم که متاسفانه آن‌گونه که باید و شاید این چهره‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند و حق آن‌ها به خوبی ادا نمی‌شود.

وی افزود: در حقیقت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی نخبه‌ای از میان نخبگان برجسته کشور بود، یعنی دارای استعداد سرشار همراه با تعهد، ایمان، اخلاص و باور بود، این شخصیت نخبه‌ای متشرع بود که به باورهای دینی، کشور، مردم و انقلاب اعتقاد داشت و خود باور هم بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کاظمی آشتیانی با جمله «ما می توانیم» حرکت خود را آغاز کرد، یعنی تحصیلات خود را دنبال و به فضل پروردگار توانست علوم پزشکی را در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی کند، توانست حداقل در دو عرصه بسیار قابل توجه یعنی در درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد، می‌توان گفت این دانشمند در هر دو عرصه موفق بود.

نکونام گفت: این دانشمند توانست کاری را انجام دهد که خودباخته‌های کشور انجام چنین کارهایی را باور نمی‌کردند، حتی سال‌های گذشته در برخی از سخنرانی‌ها مقام معظم رهبری فرمودند برخی از افراد خودباخته نامه می‌نوشتند که شما این مسائل را مطرح نکنید این کارها انجام نمی‌شود و اتفاق نمی‌افتد، مثلا زمانی که دانشمندان به بحث سانتریفیوژها ورود کردند برخی افراد آن همه رشد را باور نمی‌کردند حتی در بحث سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی‌ها هم همین گونه بود که باور نمی کردند و همیشه تلاش می‌کردند چوب لای چرخ بگذارند که موفق نمی‌شدند.

وی بیان کرد: گلایه نخبگان هم این بود که برخی باور ندارند و آنگونه که باید ما را مورد توجه قرار نمی‌دهند، باید بیان کرد این مساله‌ای نفسانی است که برخی نمی‌توانند بالادست خود را ببینند و خود باوری ندارند و نگاه غربی هم به آنها حاکم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: نخبگان در کشور سرمایه‌های عظیمی هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند، راهی که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی پیش پای کشور گذاشت و ادامه یافت اکنون در مراحل خوبی قرار گرفته است، مثلا سمیناری که برگزار شد و با نشان دادن یافته‌های این شخصیت دنیا متحیرانه باور کرد و افرادی که انجام این کارها را باور نمی‌کردند به باور رسیدند.

نکونام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف فناوری در کشور وجود دارد و نخبگان به آن‌ها ورود می‌کنند، گرچه باید نقش آفرینی نخبگان حتما همراه با ویژگی‌های ایمانی، خودباوری، استقلال، توانمندی باشد، بنابراین اگر این باورها به وجود آید قطعا روز به روز بیش‌تر می‌توان به کشور خدمت کرد و شاهد دستاوردهای بلندتر در آینده باشیم.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری سعید ایران