کتاب «کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» منتشر شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۶ کد : ۶۸۶۷۷ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» تألیف ماساهیکو هیگاشینو و شین اوکاموتو و به قلم رامین جعفری دکترای مهندسی عمران سازه، دکتر سیدعلی رضویان امرئی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران، دکتر سیدعلی سیدرزاقی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری .ارد بازار نشر شد.
کتاب «کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» تألیف ماساهیکو هیگاشینو و شین اوکاموتو و به قلم رامین جعفری دکترای مهندسی عمران سازه، دکتر سیدعلی رضویان امرئی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران، دکتر سیدعلی سیدرزاقی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران در 710 صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: مطالعات بی‌شماری در زمینه کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‏ای سازه‌ها در جهان انجام گرفته و داشتن اطلاعات در مورد چگونگی استفاده از این فناوری‌‏ها، یکی از نیازهای واقعی مهندسین می‌باشد. در فصل اول این کتاب، تاریخچه مختصری از کاربرد سیستم‌های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‏ای ارائه گردیده است. در فصل دوم، ساختار و عملکرد تجهیزات کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای مانند جداگرها و میراگرها و همچنین تاثیرات آن‌ها در پاسخ سازه بیان می‌شود. در فصل سوم، مطالعه‏ های تطبیقی با استفاده از طراحی یک سازه نمونه، به‌وسیله آیین‏ نامه ‏های جداسازی لرزه‌ای کشورهای ژاپن، چین، ایالات متحده، ایتالیا و تایوان ارائه می‏ شود. در فصل چهارم، عملکرد تعدادی از ساختمان‎ های جداسازی‌شده لرزه‎ای تحت رکوردهای مهم زلزله‌هایی در ژاپن و ایالات متحده آمریکا مورد مطالعه قرار گرفته است. در فصل پنجم، مروری بر توسعه و کاربرد فناوری‏ های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای در کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، کره، نیوزلند، تایوان و ایالات متحده آمریکا، همراه با مباحثی در مورد فعالیت ‎‏های تحقیقاتی و مثال‌های طراحی تشریح شده است. در فصل ششم، بخشی از کاربردهای فناوری جداسازی لرزه‎ای و تجهیزات استهلاک انرژی به‎ همراه آیین ‎نامه‎ های مورد استفاده در ایران بیان شده است. در بخش نتیجه‎ گیری، وضعیت موجود در به‌کارگیری فناوری‏ های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای و استفاده از این فناوری‌ها خلاصه شده است. در بخش پیوست، مشخصات تجهیزات به‌کاررفته در برخی از ساختمان‌های دارای فناوری‏ های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای ذکر شده است. 
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود. در ضمن برای تهیه کتابِ ««کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید: 16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب