کتاب «قراردادهای ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» وارد بازار نشر شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۰ کد : ۷۰۲۵۳ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «قراردادهای ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» به قلم دکتر محمد ریاحی قاضی دادگستری و مدرس دانشگاه و دکتر محمد جعفری فشارکی عضو هیئت علمی دانشگاه تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «قراردادهای ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «قراردادهای ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» به قلم دکتر محمد ریاحی قاضی دادگستری و مدرس دانشگاه و دکتر محمد جعفری فشارکی عضو هیئت علمی دانشگاه در 330 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: قراردادهایی با کاوش در نظام حقوقی، دیده می‌شود که موضوع در آن‌ها پس از انعقاد عقد، در عالم خارج موجود می‌شود یا طرفین یا یکی از آن‌ها، آن را به وجود می‌آورد. به عبارت دیگر، طرفین در زمان انعقاد قرارداد نسبت به موضوعی توافق می‌کنند که هنوز به وجود نیامده و قرار است که در آینده موجود شود؛ یکی از مسائلی که ذهن را به خود مشغول می‌کند، نحوه و چگونگی امکان انتقال معدوم است. این اثر با موضوعی که برای آن انتخاب شده، تحت عنوان «قراردادهای ناقل معدوم» با تکیه بر شناخت اثر ناقله برای این دسته از قراردادها، درصدد سنت‌شکنی برآمده است و از اینکه این نوع قراردادها را موجد تعهد بداند، صرف‌نظر کرده است.
اثر حاضر می‌تواند برای اساتید و دانش‌پژوهشان رشتۀ حقوق به‌ویژه در تحصیلات تکمیلی، قضات و وکلای دادگستری مفید فایده باشد.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تألیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تألیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود. در ضمن برای تهیه کتابِ «قراردادهای ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید: 16book.ir

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب