تشریح اقدامات گسترده جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۳ کد : ۷۴۳۹۱ عمومی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این نهاد را تشریح کرد.
تشریح اقدامات گسترده جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی در تشریح اقدامات جهاد دانشگاهی طی یک‌سال گذشته، با اشاره به فعالیت‌های شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در استان، اظهار کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به منظور ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه با مجوز رسمی از جهاد دانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اواخر سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و در این مدت توانسته بیش از ۱۵۰عنوان کتاب دانشگاهی تالیفی و ترجمه‌ای از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه‌های شهرکرد، تهران، شیراز، شهید چمران اهواز، اصفهان، یزد، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی را در رشته‌های علوم انسانی، دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم زمین، فنی و مهندسی و علوم پایه وارد بازار نشر کند.

چاپ کتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن در انتشارات جهاد دانشگاهی استان 

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۳۳ عنوان اثر در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان به چاپ رسید، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بالغ بر ۱۷ عنوان کتاب توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ  رسیده است.

رضایی گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال وبختیاری آمادگی دارد آثار اساتید، اهل قلم، مؤلفان و مترجمان را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب چاپ و منتشر کند.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در خصوص فرآیند داوری و صدور مجوز چاپ کتاب، گفت: ارسال فایل به انتشارات جهاد دانشگاهی استان، بررسی اثر در شورای علمی انتشارات جهاد دانشگاهی استان، اعلام نظر شورا به مولف / مترجم توسط کارشناس انتشارات، پس از واریز وجه ارجاع کتاب به داور یا داوران، انجام داوری (از دو هفته تا دو ماه)، ارجاع کتاب به مولف / مترجم و انجام اصلاحات مورد نظر داور یا داوران، بازبینی اصلاحات انجام شده توسط کارشناس انتشارات واحد برای تأیید نهایی، تحویل متن به ویراستار برای بررسی از نظر فنی، دستوری، محتوایی و علمی، آماده سازی کتاب (شامل تعیین قطع کتاب، قالب بندی، صفحه آرایی و طراحی جلد) با پرداخت هزینه توسط مولف/ مترجم، بازبینی و بازخوانی متن توسط مولف/ مترجم و تأیید نهایی متن، ارسال فایل نهایی پی دی اف کتاب توسط کارشناس انتشارات جهاد برای اخذ مجوزهای فنی (شابک، فیپا و مجوز چاپ)، درج (شابک، فیپا و مجوز چاپ) توسط کارشناس انتشارات جهاد در شناسه کتاب، اعلام به مولف / مترجم برای پیگیری چاپ کتاب، پرداخت هزینه چاپ کتاب توسط مولف / مترجم، تحویل ۱۵ نسخه از کتاب چاپ شده به  انتشارات جهاد دانشگاهی استان، اخذ مجوز اعلام وصول و تایید طرح جلد از وزارت فرهنگ و ارشاد و ثبت کتاب در بانک اطلاعات سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی www.isba.ir  انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به فعالیت‌های شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: فعالیت‎‌های این سازمان در استان در قالب برگزاری آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده انتشارات در قالب سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتب علوم انسانی و برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه ای (سدید) و تقدیر از اعضای شورای علمی انتشارات به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

اجرای بیش از ۱۸۰ عنوان طرح در سال های اخیر در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به فعالیت‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در استان گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به عنوان یک مرکز معتبر علمی - تحقیقاتی بر پایه اصول بنیادین و با ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور در عرصه‌های مختلف، فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۰ در شعبه مرکزی و همزمان در استان آغاز کرده و در حال همکاری و خدمت رسانی به سازمان‌ها و نهادهای متقاضی است.

وی افزود: از جمله مزایای این مرکز دارا بودن نیروی انسانی متخصص(پژوهشگران و پرسش‌گران حرفه‌ای) برای طراحی و اجرای پیمایش‌های علمی و طرح‌های نظرسنجی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، بی‌طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی و ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در سازمان‌های کارفرما و انعکاس دیدگاه‌ها، انتظارات مخاطبان و مردم و نقاط ضعف و قوت به دستگاه کارفرماست و نتایج فعالیت آن در طول سال‌های فعالیت در استان، اجرای بیش از ۱۸۰ عنوان طرح بوده است.

رضایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، دو طرح استانی کارفرمایی با عناوین "بررسی میزان رضایت مشترکین شرکت گاز" و "آگاهی از نظرات مردم شهرستان فارسان در مورد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی" و شش طرح افکارسنجی ملی همزمان با سراسر کشور در سطح استان انجام شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به پیمایش‌های ملی در سال جاری، تصریح کرد: تاکنون ۸ طرح با عناوین "رضایت سنجی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای اتکا"، "بررسی دیدگاه شهروندان در خصوص وقایع اخیر (طرح هلی کوپتر)"، "بررسی دیدگاه شهروندان در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (در شش موج)" انجام شد که طرحهای ملی مربوط به شعبه مرکزی ایسپا بوده و شعبه استانی در اجرای پرسشگری همکاری داشته است.

وی عملکرد مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در انتخابات ریاست جمهوری را شایسته تقدیر دانست و گفت: نظرسنجی‌های انجام شده در سطح استان با کمترین میزان خطا انجام شده به طوری که اعتماد مخاطبان را به دنبال داشته است.

اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی دانشجویی توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت:  بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان در سه قالب طرح‌های هماهنگ، سراسری و طرح‌های داخلی توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ، بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی دانشجویی، متناسب با ذائقه، سلیقه و نیاز دانشجویان توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان پیش‌بینی شده است که در فضای دانشگاهی و در طول سال تحصیلی در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز دانشگاهی منتخب استان از جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می‌شوند.

رضایی ادامه داد: این برنامه‌ها در ۶ موضوع‌ محوری فرهنگ دینی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ملی، فرهنگ کار، فرهنگ زیست محیطی و موضوعات فرعی ذیل این محورها از جمله فرهنگ و معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع)، فرهنگ گفت و گو و مناظره و آزاداندیشی، مهارت‌های زندگی و ازدواج، فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی و تمدن سازی ، مفاخر و مواریث فرهنگی و هویت ملی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، کارآفرینی و مهارت‌های شغلی، اردوهای طبیعت گردی و گرشگری و .... اجرا می شوند.

وی از اجرای بیش از ۶ برنامه فرهنگی هماهنگ با سایر واحدهای جهاددانشگاهی کشور خبر داد و تصریح کرد: از برنامه‌های ملی جهاددانشگاهی که در جهاددانشگاهی استان به صورت هماهنگ با سایر واحدهای جهاددانشگاهی کشور اجرا می‌شوند می‌توان به "سیزدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی"، "سومین دوره مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی بیان"، "طرح ملی فن فرهنگ" ، "طرح ملی گرامیداشت شهدای دانشجو – یادیار"، "نهمین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه ای – سداد"، "ششمین دوره طرح ملی بررسی و نقد کتاب‌های حوزه علوم انسانی - فصل سخن" و "اردوی راه بلد" اشاره کرد.

رضایی با اشاره به فعالیت‌های شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: فعالیت‎های این سازمان در استان در قالب شش کانون فرهنگی دانشجویی است که در سال تحصیلی پیش رو همچون سال‌های گذشته، طرح‌های فرهنگی داخلی متنوعی با همکاری، هم‌اندیشی و مشارکت کانون‌های فرهنگی دانشجویی و براساس نیاز دانشجویان در قالب‌های مختلف همچون کارگاه، همایش، نشست، اردو، نمایشگاه، اکران فیلم و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شوند.

وی اظهار کرد: همزمان با ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها، دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهرکرد (جنب دانشکده منابع طبیعی) و یا «کانال اطلاع‌رسانی @farhangi_jchb در پیام‌ رسان‌های ایتا و سروش نسبت به تکمیل فرم عضویت در سازمان دانشجویان اقدام کنند.

انتشار بیش از ۳۵۰۰ خبر در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا

رضایی فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا را از دیگر اقدامات شاخص حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان دانست و عنوان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بهره‌گیری از سرمایه‌ اندیشه، صداقت و با تکیه بر توان، خلاقیت و نوآوری جوانان توانسته بازنمایی همه جانبه و بی‌طرفانه از اندیشه‌ها و افکار در چارچوب قانون را داشته باشد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی این رسانه خبری از بدو تاسیس تاکنون ایفای نقش دانشگاهیان در توسعه فضای رسانه‌ای کشور و ارتقای آگاهی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی با نگاهی دانشگاهی و دانشجویی و شکل‌گیری حلقه واسط بین مسئولان، نخبگان و مردم بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در ادامه به فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اشاره و تصریح کرد: ایکنا نخستین و بزرگ‌ترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌ کریم در جهان اسلام است که اشاعه فرهنگ قرآنی در حوزه‌های مختلف اندیشه، ادبی، سیاسی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و... از جمله رسالت این رسانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های خبری ایکنا با عنایت به نیازسنجی مخاطبان و ضرورت‌های تبیین مفاهیم قرآنی در حوزه‌های مذکور شکل گرفته است.

رضایی با اشاره به انتشار بیش از ۳۵۰۰ خبر در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا طی یک سال‌ گذشته، بیان کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان خبره و ایجاد پرونده خبری به منظور جریان‌سازی رسانه‌ای از جمله مهم‌ترین اقدامات این رسانه‌ها در استان بوده است.

آموزش‌های کوتاه‌مدت عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته گامی در راستای اشتغالزایی

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان گفت: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان در حال حاضر دارای ۶ مرکز آموزشی در شهرستان های شهرکرد، بروجن، سامان و لردگان با هدف اجرای آموزش های کوتاه مدت عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته با تاکید بر دوره های کاربردی و اشتغال زا در دپارتمان های فنی و مهندسی، پزشکی و سلامت، زبان های خارجی، فناوری اطلاعات، علوم انسانی، فرهنگ و هنر و کشاورزی و منابع طبیعی است.

رضایی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بنا به ماهیت دوره و نیاز مخاطبان به دو صورت حضوری و غیرحضوری (آنلاین و آفلاین) برگزار می‌شود، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان بهره‌مند شده‌اند که نزدیک به ۱۰ هزار نفر از این افراد، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش غیردولتی و مابقی فراگیران آزاد هستند.

وی ادامه داد: در مجموع در سال گذشته بیش از ۳۶ دستگاه اجرایی، شرکت دولتی و مجموعه غیردولتی در دوره‌های کوتاه‌مدت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت و گواهی معتبر پایان دوره دریافت کرده‌اند.

رضایی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با فناوری‌های نوین و مشاغل آینده از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مرتبط با هوش مصنوعی از ابتدای سال ۱۴۰۲، صدور حکم مسئولیت برای راهبری آموزش‌های الکترونیکی، پیگیری برای توسعه دوره‌های آموزشی آنلاین و برگزاری و توسعه دوره‌های آموزشی عمومی و مهارت‌محور علوم پزشکی براساس استانداردهای وزارت بهداشت در قالب مجوز اخذ شده از مرکز ملی مهارتی وزارت بهداشت، از جمله دیگر اقدامات حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان بوده است.

توسعه دوره‌های هوش مصنوعی جهاد دانشگاهی استان

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به هفت دوره در حوزه هوش مصنوعی توسط ستاد معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی تدوین و ابلاغ شده است، تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری، تعدادی از این دوره‌ها شروع شده و در سال جدید، توسعه پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: عناوین این دوره‌ها شامل زبان برنامه‌نویسی پایتون، یادگیری ماشین پایتون، بینایی کامپیوتر و پردازش تصویر، داده کاوی، شناسایی الگو در هوش مصنوعی، متن کاوی و هکر قانونمند عمیق و یادگیری عمیق است.

رئیس جهاددانشگاهی استان همچنین مهم‌ترین دوره‌های اجرا شده در مرکز آموزش‌های مهارتی پزشکی جهاد دانشگاهی استان در سال ۱۴۰۲، دوره دستیار کنار دندان پزشک و دوره نسخه پیچی و تحویل دارو در داروخانه عنوان کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از این آموزش‌ها، بهره مند شده و در سال جاری، این آموزش‌ها به صورت گسترده‌تری با همکاری جامعه پزشکی و مجموعه‌های درمانی غیردولتی در استان در حال برگزاری است.

رضایی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در استان، یک دوره مراقبت از سالمند به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان برگزار شد.

افتتاح مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت شماره سه جهاددانشگاهی به منظور ارتقا و بهره‌مندی از دوره‌ها

وی از افتتاح مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت شماره سه جهاددانشگاهی در میرآباد شرقی خبر داد و تصریح  کرد: در راستای تقویت آموزش‌های حوزه پزشکی و سلامت، ارتقای کیفی و کمی دوره‌های مهارتی پزشکی و برگزاری تعدادی از دوره‌های مورد نیاز در گروه‌های آموزشی دیگر و همچنین استفاده بیشتر شهروندان از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی استان، مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت شماره سه جهاد دانشگاهی در میرآباد شرقی، طبقه همکف ساختمان ستاد افتتاح شد که با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

رضایی با اشاره به اهمیت و سیاست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برای ورود به حوزه اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش آموزش، افزود: امسال برای اولین بار و با پیگیری صورت گرفته در سطح ملی، "معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی" هم به لیست دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا اضافه شد و در همین راستا برای امسال، مبلغ ۱۹.۵ میلیارد تومان از محل جزء ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور، در اختیار معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قرار گرفته است تا در بین متقاضیان واجد شرایط و منطبق با دستورالعمل این تسهیلات پرداخت شود که جزئیات آن در روزهای آینده، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا، یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان، تعریف الگوی توانمندسازی و استفاده از ظرفیت و فرصت ایجاد شده فوق برای اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز متقاضیان دریافت تسهیلات و راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی است که از ثمرات آن رونق بیشتر مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل مشتری‌مداری و دغدغه جهادگران حوزه آموزش استان برای ارائه خدمات باکیفیت، تصریح کرد: بحث به روزرسانی تجهیزات و امکانات و ارتقای نیروی انسانی شاغل در حوزه آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، به خصوص از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، همچنین در سطح ملی، یک طرح آموزش ضمن خدمت با هدف توانمندسازی مدیران ستادی و مراکز آموزشی معاونت آموزشی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور با حضور مدرسین طراز اول کشوری به صورت غیرحضوری برگزار شد.

معرفی مرکز مشاوره شغلی جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز مرجع جهت ارائه خدمات تخصصی به اشخاص حقیقی و حقوقی

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی مرکز مشاوره شغلی جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز مرجع جهت ارائه خدمات تخصصی به اشخاص حقیقی و حقوقی جزو برنامه‌های بلند مدت سازمان تجاری‌سازی و فناوری اشتغال استان است.

مرکز ستفای جهاد دانشگاهی استان در بین شعب کشور حائز رتبه اول شد

رضایی گفت: مرکز ستفای استان به عنوان شعبه‌ای از معاونت تجاری‌سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) در راستای حمایت از جوانان صاحب ایده و کسب و کارهای فناورانه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بعد از تجهیز منش در سه فاز ترویج، نوآوری و فناوری آغاز و اجرا کرد که پس از فراخوان معرفی ایده و برگزاری استارتاپ، ۱۰ایده برتر آن انتخاب و تیم‌ها و صاحبان ایده در غالب تیم‌های فناور در این مرکز شروع به آموزش و توانمدسازی کردند که در نهایت دو ایده از این تیم‌ها به اتاق بازگانی ایران – ایتالیاجهت معرفی به سرمایه گذار معرفی شدند و در حال حاضر ۱۳ تیم در این مرکز فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ مرکز ستفای استان در بین شعب ستفای کشور حائز رتبه اول شد، تصریح کرد: از مهم‌ترین ماموریت‌های مرکز ستفا می‌توان ایفای نقش در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان از طریق حمایت از فرصت‌ها و ایده‌های کارآفرینانه دراین مرکز از طرق ایجاد فضای استقرار برای جذب ایده‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های نوپا ، برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی و هموارسازی مسیر اتصال به اکوسیستم نوآوری و شتابدهی کشور، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوی موفق علم و فناوری با تاکید بردانشجویان و جوانان صاحب ایده استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ثروت آفرینی در استان اشاره کرد.

وی در خصوص ساختار مرکز ستفا، گفت: این مرکز در سه حوزه کاری مشخص در استان فعالیت دارد، نخست مرکز نوآوری و شتابدهی که در غالب حمایت از جوانان و کسب و کارهای فناورانه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کند، دیگری مرکز مشاوره شغلی جهاددانشگاهی که درحوزه‌های آموزش‌های عمومی و تخصصی اشتغال، عارضه‌یابی مشکلات صنایع استان و ارائه مشاوره‌های تخصصی به افراد حقیقی و حقوقی ارائه خدمت می‌کند و سوم مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان که در حوزه تجاری سازی دانش و علوم کاربردی و محصولات تجاری و خدمات در استان فعالیت دارد.

مهم‌ترین فعالیت‌های ستفا در سال جاری

​​​​​رضایی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های ستفا در سال جاری، اظهار کرد: پیگیری و جذب اعتبار سفرمعاونت محترم علمی ریاست جمهور جهت تجهیز آزمایشگاه صنایع غذایی و فراوری بادام جهت استفاده تیم‌های مستقر در مرکز و مراکز علمی و آموزشی و سایر شرکت‌های دانش بنیان همسو با ماموریت آزمایشگاه، اجرای مجدد طرح منش دراستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اجرای استانی طرح ملی آموزش و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی با کارفرمایی معاونت علمی ریاست جمهور، انعقاد تفاهم نامه و قرارداد اجرایی با دستگاه ها و نهادهای عمومی استان جهت اجرای استارتاپ و رویدادهای علمی دانش بنیان و استفاده از ظرفیت مرکز مشاوره شغلی جهت ارائه خدمات تخصصی اشتغال به اشخاص حقیقی و حقوقی را از مهم‌ترین فعالیت ها و برنامه‌های پیش روی ستفای استان در سال جاری است.

وی به برنامه بلندمدت در ستفا اشاره و تصریح کرد: اجرای نقش اساسی در زیست بوم فناوری استان از طریق حمایت از ایده‌ها و توانمندسازی و تجاری‌سازی آن‌ها، معرفی مرکز مشاوره شغلی جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز مرجع جهت ارائه خدمات تخصصی به اشخاص حقیقی و حقوقی و تجهیز و معرفی آزمایشگاه صنایع غذایی جهاددانشگاهی به عنوان یک آزمایشگاه مرجع برای استفاده مراکز آموزش عالی و شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های بلند مدت این مرکز در ستفا است.

اقدامات گسترده حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های مختلف

حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: اقدامات مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات شامل طراحی سایت دو منظوره چهار زبانه (فارسی، انگلیسی، عربی و روسی) خوشه ماهیان سردابی و تهیه کاتالوک دیجیتال و وب سایت و تیزر تبلیغاتی خوشه، لوگو خوشه و مستند سازی خوشه ماهیان سردابی، برگزاری برنامه‌های آموزشی، ترویجی حوزه تعاون و کارآفرینی ایجاد باشگاه مجازی تعاون و اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان، برگزاری رویداد و انتشار سلسله گزارش‌های روایت موفقیت تعاونی‌ها به منظور توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، طراحی سامانه‌های معرفی و فروش محصولات صنایع دستی استان از قبیل کچه نمد، دارپ کشی و راه‌اندازی سرویس فیبر نوری است.

وی انجام طرح بررسی ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری استان و نقش آن در اقتصاد جامعه عشایری و رونق توریسم، انجام امور مربوط به تهیه بسته‌های کامل اطلاعاتی جهت واگذاری به سرمایه گذاران، ارائه خدمات مشاوره مهندسی در زمینه بررسی وارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری مطابق اسناد بالا دستی، قوانین موضوعه وآیین‌نامه‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را از اقدامات مرکز خدمات تخصصی گردشگردی این مجموعه برشمرد.

رضایی با اشاره به همکاری‌های بین واحدی در حوزه پژوهشی، گفت: واحد خواجه نصیر (پژوهشکده ICT)  همکاری مشترک در خصوص اخذ نمایندگی فروش خدمات و محصولات گیتهای ورود و خروج، دستگاه های احراز هویت، حوزه رولت دکل های اپراتور شبکه تلفن همراه و...، واحد زنجان (مرکز خدمات تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات) همکاری مشترک در خصوص نصب دستگاه‌های پایش پارامترهای محیطی ICMS برای شرکت گاز چهارمحال و بختیاری بوده که اکنون دو دستگاه به صورت پایلوت در دو ایستگاه استان نصب و تا پایان امسال این عدد به ۱۰۰نمونه خواهد رسید.

وی دیگر همکاری واحد زنجان را نصب دستگاه‌های پایش پارامترهای محیطی ICMS برای شرکت برق چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: در آذرماه دو دستگاه به عنوان پایلوت نصب خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: از دیگر اقدامات حوزه پژوهشی به سازمان جهاد دانشگاهی تهران همکاری مشترک در حوزه کشاورزی برای طرح تولید بچه ماهی مقاوم قزل آلای رنگین کمان، سازمان خراسان رضوی (پژوهشکده گردشگری ) همکاری مشترک با مرکز خدمات تخصصی گردشگری در خصوص تهیه پرپوزال های پژوهشی و انجام طرح در حوزه گردشگری در زمینه انجام امور مربوط به تهیه بسته های کامل اطلاعاتی جهت واگذاری به سرمایه‌گزاران ۱۴۰۲، سازمان گیلان (پژوهشکده محیط زیست ) همکاری مشترک در حوزه محیط زیست برای طرح های پژوهشی در خصوص رفع آلودگی آب مزارع پرورش ماهی استان، واحد شهید بهشتی امضاء تفاهم نامه مشترک و بازدید همکاران از گرداب بن واقع در استان که پروپزالی با عنوان «ارائه راهکار عملی پاکسازی گرداب بن از گونه مهاجم  سنبله پرطاوسی» تهیه و برای مراحل داوری ارسال شد، اشاره کرد.

ذخیره‌سازی بیش از ۱۰۰۰ نمونه خون بندناف در بانک خون جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

وی در ادامه با اشاره به بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در نمایندگی استان ذخیره‌سازی شده است، همچنین در این مدت بیش از ۴۰۰ مشاوره به مادران باردار استان ارائه شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس نمایندگی خون بند ناف نوزاد تاکنون بیش از ۱۰۰۰نمونه خون بند ناف با موفقیت ذخیره‌سازی شده است.