استاندار چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی سکوی پرشی برای محقق شدن اهداف کلان کشور باشد

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۸ کد : ۷۴۳۹۲ عمومی تاپ خبر
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و ارزشمندی که دارد می‌تواند به عنوان سکوی پرشی برای محقق شدن اهداف کلان کشور باشد.
جهاد دانشگاهی سکوی پرشی برای محقق شدن اهداف کلان کشور باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ضمن تبریک سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی از ابتدای انقلاب در حوزه‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و ... خدمت به مردم را به کار گرفته است.

وی افزود: امروز همگان واقفیم که جهاددانشگاهی رسالت‌ها و ماموریت‌های سنگینی را بر دوش دارد که در همه حال تلاش دارد تا با ارتقای وظایف خود کشور را به سمت و سوی پیشرفت حرکت دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت‌های علمی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی، در حوزه‌های مختلف همچون فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... فعال است و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و ارزشمندی که دارد می‌تواند به عنوان سکوی پرش برای تحقق بخشیدن به اهداف کلان کشور باشد.

حیدری بیان کرد: لازم است جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف و موردنیاز جامعه امروز تقویت شود، زیرا این نهاد علمی و پژوهشی در سال‌های گذشته افتخارات بسیاری را برای کشور به همراه داشته است و قطعا این توانمندی را دارد که بتواند در آینده فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم و موثر جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی موثر کشور در امر تولید می‌تواند تحقق‌بخش شعار سال باشد، چرا که این نهاد معتبر علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند با تحقیقات خود گامی موثر در راستای تولید و خودکفایی کشور در همه عرصه‌ها بردارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه جهاد دانشگاهی اکنون در جامعه به ویژه در میان نسل جوان شناخته شده است، تاکید کرد: خوشبختانه فعالیت‌های این نهاد انقلابی به گونه‌ای است که جذابیت لازم را برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان داشته و می‌توان گفت نهادی است که نقش‌آفرینی خود را در جامعه به اثبات رسانده است.

حیدری ادامه داد: در حقیقت جهاد دانشگاهی روز به روز در حال پیشرفت است و این پیشرفت قابل انتقال به سطح جامعه است، چه بسا این نهاد پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته را به دیگر نهادها انتقال می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همواره این نهاد به عنوان بازویی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی بوده و می‌تواند در زمینه‌های مختلف کمک کننده باشد و اثرگذاری مثبت خود را نشان دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان عملکرد جهاد دانشگاهی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر چند روند این نهاد انقلابی و جهادی مطلوب است اما تا رسیدن به جایگاه ایده‌آل فاصله دارد.