انتشارات جهاد دانشگاهی؛ معتبرترین انتشارات حوزه چاپ کتاب

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۷۴۶۴۶ فرهنگی تاپ خبر
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: اساتیدی که به دنبال چاپ کتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با کیفیت بسیار خوب و مطلوب هستند و قصد دارند در اختیار دانشجویان، پژوهشگران و محققان قرار دهند بهترین انتشارات معتبر، انتشارات جهاد دانشگاهی است.
انتشارات جهاد دانشگاهی؛ معتبرترین انتشارات حوزه چاپ کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، فاطمه محمدیاری اظهار کرد: طرح کاظمی آشتیانی طرحی است که برای استادیاران جوان از سوی بنیاد ملی نخبگان اجرا می‌شود، در این طرح اساتید جوان که به تازگی استخدام شده‌اند رزومه خود شامل فعالیت‌های پژوهشی همچون مقاله طرح های پژوهشی کتاب را در سایت سینای بنیاد ملی نخبگان بارگذاری و سپس جلسه کارگروه مربوط به هر رشته برگزار می‌شود، باید امتیازاتی در این طرح کسب شود تا فرد شرکت‌کننده برگزیده و حائز رتبه شود.

وی تاکید کرد: از زمانی که به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شناخته شدم فعالیت‌ها و کارهای پژوهشی خود را در سامانه بارگذاری کردم، خوشبختانه به عنوان یکی از برگزیدگان طرح معرفی شدم.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: تسهیلاتی که ارائه می‌شود دارای سه سال اعتبار است، اعتبارات پژوهشی شامل مقالات خارجی، کتاب و سخنرانی در همایش‌ها، دیگری اعتبارات اختصاصی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و دیگری اعتبار مسئولیت اجتماعی است که برای بازدید علمی دانشجویان یا به منظور معرفی رشته به دانشجویان اختصاص می‌یابد.


محمدیاری در ادامه با اشاره به چاپ کتاب «خدمات اکوسیستم و اکوهیدرولوژی حوضه رودخانه» در انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، گفت: یکی از مواردی که موجب شد در طرح کاظمی آشتیانی به عنوان نفر برگزیده انتخاب شوم همین کتاب بود.

وی اضافه کرد: بحث خدمات اکوسیستم یک بحث بدیع و نو در دنیا است و در کشور ما کتابی خدمات اکوسیستم تالیف و یا ترجمه نشده و وجود ندارد، از آنجایی‌ که موضوع رساله دکتری من در مورد خدمات اکوسیستم بود با همکاران تصمیم گرفتیم در مورد خدمات اکوسیستم این کتاب را ترجمه و امیدواریم آینده در این زمینه نیز تالیف داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: هدف از ترجمه این کتاب ادغام مفهوم کالاها و خدمات اکوسیستمی با رویکرد علم اکوهیدرولوژی به منظور پایداری تدارک خدمات اکوسیستمی آبی در برابر آشفتگی‌های محیطی و کاهش فشارهای ناشی از فعالیت‌های انسانی بر اکوسیستم‌ها است.

وی هدف از انتخاب انتشارات جهاد دانشگاهی برای چاپ کتاب را سرعت و دقت بالا عنوان کرد و افزود: برخی کتاب‌ها باید در یک بازه زمانی خاص وارد بازار شوند زیرا آن زمان دانشجویان یا حتی محققان برای استفاده و بهره‌گیری به آن نیاز دارند، یکی از دلایل انتخاب انتشارات جهاد دانشگاهی برای چاپ کتاب سرعت بالا بود، یعنی همه کارها در بازه زمانی خاص، با دقت و سرعت بالا صورت گرفت، مزایایی که همه نویسندگان به دنبال آن هستند.

محمدیاری ادامه داد: خوشبختانه انتشارات جهاد دانشگاهی این ویژگی را داشت، پیش از اینکه مطالب به چاپ نهایی برسد با نویسنده هماهنگ و در صورت بروز مشکل، مشکلات برطرف می‌شد و سپس نسخه نهایی را برای چاپ آماده می‌کردند.

وی تاکید کرد: اساتیدی که به دنبال چاپ کتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با کیفیت بسیار خوب و مطلوب هستند و قصد دارند در اختیار دانشجویان و پژوهشگران و محققان قرار دهند بهترین انتشارات معتبر، انتشارات جهاد دانشگاهی است.

استادیار مهندسی محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: این انتشارات را به اساتید و افرادی که در بازه زمانی مشخصی انتظار چاپ کتاب خود را دارند توصیه می‌کنم، زیرا انتشارات دانشگاهی پروسه طولانی دارد و ممکن است کتاب با تاخیر وارد بازار شود که انتشارات جهاد دانشگاهی این مشکل را بسیار خوب برطرف کرده و به موقع کتاب چاپ و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت داشته تلاش می‌کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند، اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات ۸ تا ۱۶ تماس حاصل کنند.