انتشار کتاب «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۳ کد : ۷۶۵۲۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» به قلم دکتر وجیهه کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
انتشار کتاب «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» به قلم دکتر وجیهه کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در 136 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: توانمندسازی از جمله مفاهیمی است که علی‌رغم گستردگی کاربرد در حوزه‌های اقتصادی، مدیریتی، سیاسی و حتی هنری، مفهومی پیچیده بوده و از منظرهای گوناگون قابل بررسی است؛ ولی اهمیت نقش کارکنان در بهره‌وری سازمانها، اندیشمندان این حوزه را بر آن داشته که توانمندسازی فردی کارکنان را در کانون توجه قرار دهند.

در بین ابعاد فردی توانمندسازی، بعد رفتاری آن نمود بیرونی سایر ویژگی‌ها بوده و این بدان معنی است که هوش و استعداد، شناخت پیچیدگی‌های شغلی، برانگیختگی وکنترل هیجانات، احساس اهمیت و معناداری و قابلیت‌های جسمانی فقط در صورتی قابل تایید و تحسین خواهند بود که فرد رفتار مطلوبی داشته باشد. دستیابی به رفتار شایسته نیازمند آموزش وسیع، کاربردی و به‌روز است؛ آموزشی که از شکل سنتی، منفعل، تک رسانه‌ای و یک‌سویه به سمت آموزش پویا، غیرهمزمان، چندرسانه‌ای و فعال تغییر ماهیت داده باشد.

در این تغییر پارادایم به جای کسب مدرک، یادگیری مرکز ثقل فرایندهای آموزش منابع انسانی است. هدف اصلی کتاب حاضر تبیین توانمندسازی در ابعاد گوناگون بالاخص توانمندسازی فردی بوده و آموزش یادگیری محور به‌عنوان مهمترین ابزار برای تحقق این توانمندی معرفی گردیده است.

آموزشی که با بهره‌گیری از امکانات و رویکردهای نوین بالاترین منفعت را برای فرد، سازمان و جامعه به همراه داشته باشد.

یاد آور می‌شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به‌صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تألیف و ترجمه و پایان نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مؤلفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تألیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند.

همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود. در ضمن برای تهیه کتابِ «توانمندسازی فردی کارکنان و تغییر در پارادایم آموزش» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید: 16book.ir