مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از ایسنا بازدید کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۹ کد : ۷۷۷۱ فرهنگی
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از ایسنا چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از ایسنا بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، فرهاد خلیل‌مقدم 23 اردیبهشت‌ماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری، اظهار کرد: چهار دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی برعهده نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده که امسال نیز این جشنواره در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره، بیش از پنج هزار و 300 نفر، سال دوم بیش از 23 هزار نفر و سال گذشته بیش از 26 هزار نفر از مردم استان در رده‌های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کردند که خوشبختانه استقبال مطلوبی از این جشنواره صورت گرفت.
خلیل‌مقدم با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی جشنواره‌ای فراگیر برای تمامی گروه‌های سنی است، تصریح کرد: امسال برای جشنواره کتابخوانی رضوی 12 عنوان کتاب در قالب سیره امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و امام جواد(ع) در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال مشخص شده و جوایز این جشنواره در قالب ملی، استانی و شهرستانی به برگزیدگان اعطا خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: مسابقات کتابخوانی می‌تواند جایگزین تهدیدات فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان از همکاری مطلوب خبرگزاری ایسنا در انعکاس دقیق، شفاف  و به موقع اخبار مخصوصا در حوزه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تشکر کرد.
در ادامه سیروس رضایی رییس جهاد دانشگاهی استان گفت: نهاد کتابخانه‌ها از دستگاه‎های فرهنگی تاثیرگذار در کشور بوده و کارهای مطلوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی این نهاد انجام شده است.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی که در سال 59 تاسیس شده با این رسالت در کنار دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.
رضایی با اشاره به اینکه جشنواره  کتابخوانی رضوی برنامه بسیار مطلوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی با سیره ائمه اطهار است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با تمام ظرفیت‌هایی که در بخش نیروی انسانی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و حوزه فرهنگی دارد در کنار این نهاد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر این، در سایر حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوده که امید است بتواند فعالیت‌های مفید و اثربخش در سطح استان انجام دهد.