راه‌های همکاری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰ کد : ۷۸۸۶ عمومی تاپ خبر
در جلسه ای مشترک با حضور رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌های همکاری مشترک بررسی شد.
راه‌های همکاری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی ضمن تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان، گفت: جهاد دانشگاهی با توان علمی در کشور توانسته است در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و پزشکی، به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی را از جمله مراکز تخصصی و فوق تخصصی مطرح کشور عنوان و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با تکیه بر توان علمی این نهاد انقلابی آمادگی حضور در حوزه پزشکی استان را دارد و امیدواریم بتوانیم در این حوزه در کنار دانشگاه علوم پزشکی، گامی موثر در جهت رفع نیاز مردم استان برداریم.
رضایی بانک سلول‌های بنیادی خون بند‌ناف رویان را یکی از توان‌های علمی جهاد دانشگاهی که در استان دارای نمایندگی است عنوان و خواهان همکاری دانشگاه علوم پزشکی در راه اندازی چنین مراکزی با پتانسیل علمی این نهاد در استان شد.
   سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور در مسائل آموزشی دچار برخی افراط و تفریط ها شده ایم افزود: با تاکید بر آموزش های آکادمیک و افزایش کمی آموزش ها از ارتقاء کیفیت آموزش ها باز مانده ایم.
دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند برخی از نواقص سیتم آموزشی را برطرف و کمبودها را جبران نماید افزود: دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه دانشجویان و کارکنان می تواند از توان و ظرفیت آموزشی جهاد دانشگاهی بهره بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم آموزش و کسب مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و ... توسط دانشجویان در کنار آموزش‌های تئوری افزود: آموزش این مهارت‌ها نه در توان و نه در حیطه وظایف دانشگاه است اما جهاد دانشگاهی می‌تواند با ورود به این عرصه مهارت‌های لازم را به دانشجویان ارائه نماید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در تربیت کمک پرستار اظهار داشت: در رشته‌هایی همچون کارگزینی وحسابداری محض و کمک دندانپزشک و نیز سایر دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره برد.
وی نیاز سنجی دقیق را لازمه ایجاد زمینه‌های همکاری بیشتر جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: ارائه پیشنهاد در زمینه همکاری‌های پزشکی، ایده خوبی است که از سوی جهاد دانشگاهی پیشنهاد شده است و باید با بررسی بیشتر اجرایی شود.
شیرانی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی تجربیات خوبی در زمینه درمان ناباروری و سلول درمانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی استان مشتاق استفاده از این تجربیات ارزشمند است و برای کمک به سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.