ثبت‌نام ۶۵ تیم از دانشجویان چهارمحال و بختیاری در هشتمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۲ کد : ۸۰۰۷ فرهنگی
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۶۵ تیم دانشجویی در مرحله استانی هشتمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی خبر داد.
ثبت‌نام ۶۵ تیم از دانشجویان چهارمحال و بختیاری در هشتمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمدتقی حسین‌پور 20 اسفندماه در کارگاه توجیهی مرحله استانی هشتمین دوره مناظرات دانشجویی با اشاره به ثبت‌نام 65 تیم دانشجویی در مرحله استانی این دوره از مناظرات دانشجویی، گفت: دانشگاه شهرکرد با 30 تیم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 13 تیم، دانشگاه پیام نور با 9 تیم، دانشگاه فرهنگیان و آزاد شهرکرد با چهار تیم، دانشگاه علمی کاربردی با چهار تیم و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با یک تیم در این مسابقات حضور دارند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف و خروجی‌های مسابقات مناظره را آشنایی با اخلاق مناظره و گفت‌وگو خواند و افزود: اخلاق‌مداری در مناظرات باعث می‌شود اگر تیمی از مسابقات حذف شد، داوران یا مجریان مسابقات را مقصر باخت نداند.
حسین‌پور ایجاد فضای نقد و گفت‌وگو را از اهداف مهم برگزاری این مسابقات دانست و اظهار کرد: مناظرات فضایی برای اظهار نظر آزاد دانشجویان درباره مسائل مورد چالش خود و نقد و گفت‌وگو در این باره است و رقابت در مرحله بعد قرار دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه داوران این مسابقات با توجه به تخصص و توانایی‌ها از همه دانشگاه‌های استان انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: در هشتمین دوره این مسابقات یک بازنگری کلی در انتخاب داوران شده است و داوران در کمیته نهایی مسابقات مورد بررسی قرار می‌گیرند.
افراسیاب صادقی، مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه این مراسم یکی از بهترین، مفیدترین و اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های استان را مناظرات دانشجویی عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات می‌تواند جایگاه گفتمان‌سازی را در کشور ارتقا دهد.
وی آشنایی با آداب بحث کردن را از راه‌های موفقیت در مناظرات برشمرد و افزود: احترام متقابل، خوب گوش دادن، ارتباط‌گیری با منابع، فن بیان، احاطه به موضوع و خلاقیت در طرح مسئله از اصول یک مناظره موفق است.
صادقی با اشاره به اینکه منابع قابل استناد در مناظرات باید مورد قبول دو طرف مناظره و مشترک باشد، تصریح کرد: برون داد یک مناظره موفق تعامل خوب با گروه مقابل است.

 

کلید واژه ها: مناظرات دانشجویی