چاپ کتاب «مخاطرات گیاهان سمی در تغذیه» در انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۹ کد : ۸۰۳۲ فرهنگی
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: اثر «مخاطرات گیاهان سمی در تغذیه » توسط دکتر مهرداد استادپور، منال حمیدی و دکتر پویا پارسائی گردآوری و تألیف شده است.
چاپ کتاب «مخاطرات گیاهان سمی در تغذیه» در  انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمد تقی حسین پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: اثر «مخاطرات گیاهان سمی در تغذیه » توسط دکتر مهرداد استادپور، منال حمیدی و دکتر پویا پارسائی گردآوری و تألیف شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گفت: سموم طبیعی در انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد. نقش این سموم به عنوان ترکیبات ثانویه در گیاهان به عنوان یک مکانیسم دفاعی برای محافظت از آن ها در برابر علفخوران و حشرات و نیز جلوگیری از ایجاد بیماری ایفای نقش می کنند. برخی از این گیاهان ممکن است به عنوان غذا مصرف ش.ند. این مواد سمی زمانی که بیشتر از حد باشد و یا زمانی که به درستی پردازش نشوند، می تواند به طور بالقوه برای سلامتی انسان و حتی حیوانات خطرناک باشد و باعث مسمومیت غذایی شود. در این کتاب سعی بر آن شده تا با تفکیک و معرفی ترکیبات سمی در گیاهان به شناختی نسبی در خصوص سمیت هر گیاه و ترکیبات خطرناک آن شناختی نسبی در خصوص سمیت هر گیاه و ترکیبات خطرناک آن شناختی نسبی در خصوص سمیت هر گیاه و ترکیبات خطرناک جهت پیشگیری و کنترل مسمومیت های ناشی از توکسین های گیاهی بپردازیم.

حسین پور با بیان این که انتشارات جهاددانشگاهی به عنوان یکی از معتبرترین موسسات نشر دانشگاهی در ایران، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند، تاکید کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی استان در سال 94 راه‌اندازی شده و تمامی اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323 یا 32320070تماس حاصل کنند.