بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری از خبرگزاری ایسنا

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰ کد : ۸۱۲۶ عمومی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ماموریت رسانه‌ها را افزایش سرمایه‌های اجتماعی، اعتماد و اطمینان عمومی و روحیه امید و نشاط در جامعه خواند و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته نسبت سرمایه فکری و اجتماعی در ثروت کل دنیا را حدود ۸۰ هزار تریلیون دلار برآورد می‌کنند.
بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری از خبرگزاری ایسنا

 

 
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، طهمورث الیاسی بختیاری 16 بهمن‌ماه در دیدار از خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه تحولات بسیاری در بخش‌های مختلف طی این چهل سال در استان و کشور اتفاق افتاده است، افزود: این دستاوردها نوید آینده‌ای روشن در بخش‌های مختلف را می‌دهد و به فراهم آوردن شرایط بهتر برای مردم کمک می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: در دهه‌های 40 و 50 شمسی تعداد محدودی از روستاها موتور برق داشتند و تعداد اندکی پزشکان هندی و فیلیپینی در استان فعالیت می‌کردند اما اکنون در دورترین نقاط کشور شاهد امکانات برق، گاز، آب، تلفن و پزشکان متخصص هستیم.
الیاسی بختیاری با اشاره به تغییر و تحولات اساسی در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در کشور، ادامه داد: اکنون نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی ما مشارکتی است به معنای اینکه برنامه‌ای که تهیه می‌شود ماحصل و برآیند تلاش سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور و سمن‌ها است و این مشارکت در اجرایی کردن سندهای چشم انداز و برنامه‌ها تاثیرگذار است.
وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌ها و زیربناها در استان، به ساخت بیش از سه هزار و 700 کیلومتر راه و احداث بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی در استان اشاره کرد و گفت: در سال های پیش از انقلاب حدود 400 دانشجو در استان تحصیل می‌کردند که اکنون این تعداد به بیش از 42 هزار نفر رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تاکید بر اینکه آنچه در این سال‌های انقلاب ایجاد ارزش می‌کند سرمایه‌های فکری و معنوی متشکل از سرمایه‌های انسانی، ساختاری و اجتماعی هستند، اظهار کرد: حدود 80 درصد ارزش ایجاد شده در کشورهای پیشرفته سرمایه‌های فکری و معنوی است و فقط 20 درصد سرمایه‌های فیزیکی است.
الیاسی بختیاری ماموریت رسانه‌ها را افزایش سرمایه‌های اجتماعی، اعتماد و اطمینان عمومی و روحیه امید و نشاط در جامعه خواند و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته نسبت سرمایه فکری و اجتماعی در ثروت کل دنیا را حدود 80 هزار تریلیون دلار برآورد می‌کنند.
وی اظهار کرد: در دنیا به طور متوسط 50 درصد ثروت ایجاد شده ماحصل سرمایه‌های فکری است و نیمی سرمایه فیزیکی است اما در کشور ما مقدار زیادی از ثروت‌ها ماحصل سرمایه‌های فیزیکی است لذا باید سرمایه‌های فکری‌مان را افزایش و تقویت کنیم.
الیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با وجود مشکلات و خلاء‌هایی که در کشور وجود داشته توانست ماموریت‌های محوله خود در این سال‌ها را عملیاتی کند، گفت: اگر به سال‌های قبل از انقلاب بنگریم خواهیم دید که خلاء‌های بسیاری در کشور وجود داشت و عمده نیازهای کشور از خارج تامین می‌شد و ما حتی در تامین جزئی‌ترین امکانات دچار مشکل بودیم ولی امروز با اقدامات انجام گرفته توسط نهادهای مختلف از جمله جهاد دانشگاهی دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، تحقیقاتی و نوآوری‌ها شاهد هستیم.