دانشجو یکی از قشرهای تصمیم‌ساز و الهام‌بخش جامعه است

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۸ کد : ۸۳۲۷ عمومی
سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همواره از دانشجویان این انتظار وجود دارد که باعث جوشش و رشد روحیه تحقیق آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی انقلابی باشند، گفت: دانشجو یکی از قشرهای تصمیم ساز و الهام بخش جامعه است.
دانشجو یکی از قشرهای تصمیم‌ساز و الهام‌بخش جامعه است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان بهترین نقش را در انقلاب اسلامی که به فرمان امام خمینی (ره) بود با فعالیت و عشق خود به این انقلاب ایفا کردند. 

وی افزود: دانشجویان در مسیر علمی و در عرصه‌های سازندگی، دفاع مقدس، توسعه علمی، فناوری، هنری و... به عنوان یکی از قشرهای اثرگذار جامعه موفق عمل کرده‌اند. 
رضایی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مراکز دانشجویی دانشگاه اسلامی در سراسر ایران گسترش پیدا کرد و جامعه  به دانشجویان چشم دوخته‌اند، تاکید کرد: با توجه به اینکه بستر برای همه افراد با هر نوع استعداد در دانشگاه فراهم است، این قشر فرهیخته باید بهتر زیستن و نقش آفرینی را از محیط دانشگاه بیاموزند. 
وی تصریح کرد: همواره از دانشجویان این انتظار وجود دارد که باعث جوشش و رشد روحیه تحقیق و پژوهش، آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی انقلابی، بحث و گفت‌وگوی آزاد و آزاداندیشی و تولید ایده و فکر باشند تا با اندیشه و حرکت آنان جامعه متحول شده و به‌سوی تحقق اهداف متعالی اسلام و انقلاب حرکت کند. 
سرپرست جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: جهاد دانشگاهی که ترکیبی از جهاد و دانشگاه بوده و به فرموده مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب اسلامی است، به دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین و بنیادی‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور نگاه می‌کند. 
وی یکی از مهم‌ترین وظایف جهاد دانشگاهی را حمایت از دانشجویان صاحب ایده، دانش و فکر دانست و گفت: جهاد دانشگاهی همواره از دانشجویان صاحب ایده، فکر و خلاق حمایت می‌کند و بر این اعتقاد هستیم که حمایت از ایده‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان و تجاری‌سازی آن از طریق آموزش‌های کوتاه‌مدت، تخصصی و اشتغال محور و ایجاد امکانات پژوهشی و آموزشی از مهم‌ترین رسالت های جهاد دانشگاهی دانست. 
رضایی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: کار رسانه آگاهی بخشی، انتشار دانایی و آگاهی  در سطح جامعه است و نتیجه کار رسانه بایستی  به تعالی و پیشرفت انسان و جامعه منجر شود و این امر زمانی محقق می‌شود که کار رسانه را از اغراض غیر  رسانه‌ایی جدا کنیم اغراضی که احیانا مزاحم کار اطلاع رسانی و مانع خبر رسانی صحیح و درست می‌شود. 
وی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا یک خبرگزاری دانشجویی است و دانشجویان و جوانان هم مظهر حق‌گویی، عدالت طلب  و طلم ستیزی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون موفقیت خبرگزاری ایسنا را به دنبال داشته ظرفیت و پتانسیل و قابلیت دانشجویان بوده است چراکه دانشجو از روحیاتی چون جسارت، شفافیت، شجاعت برخوردار است و این مولفه‌ها می ‎ ‌ تواند در تولید یک خبر  جذاب نقش‌آفرین و موثر باشد. 
رضایی با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران ایسنا در جهت انعکاس اخبار و رویدادهای استان، خاطرنشان کرد: خبرنگاران به نوعی تلاش می‌کنند که چهره واقعی استان را به جامعه بشناسانند. چرا که در استان به روایت ایسنا بناست واقعیت‌های استان به زیبایی آن گونه که هست انعکاس یابد.