ارائه آمارهای صحیح و تحلیلی در مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۶ کد : ۸۳۴۵ فرهنگی
معاون اجرایی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی کشور نظرسنجی‌ها را ابزار قدرتمندی در آگاهی از میزان رضایت مشتریان یا کارکنان دانست و تاکید کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی علاوه بر جمع آوری داده‌های آماری با استفاده از پژوهشگران مجرب تحلیل صحیح درستی از آمارها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
ارائه آمارهای صحیح و تحلیلی در مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرعلی هفتم آذرماه در سمینار تخصصی «نوانگار» که با هدف آشنایی روابط عمومی‌های استان با مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: افکار عمومی در ظاهر معنای روشنی دارد ولی جزء مفاهیم پیچیده در علوم انسانی است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه منابع در بحث افکار عمومی در کشور بسیار محدود هستند و حدود 2 کتاب ترجمه‌ای در این زمینه وجود دارد، افزود: منابع در زمینه ارتباطات و روابط عمومی‌ها وجود دارد اما صاحب نظری که افکار عمومی را تعریف کند وجود ندارد.
معاون اجرایی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه افکار عمومی با واژه‌های دموکراسی، شهرنشینی و دولت نوین گره خورده است، اظهار کرد: افکار عمومی از مولفه‌های اصلی دموکراسی است.
شیرعلی با معرفی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، نتایج نظرسنجی‌‎های این مرکز را نسبت به آمارها به ویژه در انتخابات بسیار نزدیک خواند و ادامه داد: این مرکز آمادگی همکاری با تمام سازمان و دستگاه‌های استان در زمینه افکارسنجی را دارد.
وی نظرسنجی‌ها را ابزار قدرتمندی در آگاهی از میزان رضایت مشتریان یا کارکنان دانست و تاکید کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی علاوه بر جمع آوری داده‌های آماری با استفاده از پژوهشگران مجرب تحلیل درستی از آمارها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نیز در این سمینار شناخت افکار عمومی را لازمه ارتباط با مردم توسط روابط عمومی‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ارائه داده‌های مناسب برای جلوگیری از انتشار شایعات در افکار عمومی است.
احسان فروزنده از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان متشکل از هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل خبر داد و خاطرنشان کرد: سمینار نوانگار نیز با همکاری کمیته آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و همت مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.