تشریح فعالیت های چهل ساله جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵ کد : ۸۳۴۹ عمومی
سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های این مجموعه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
تشریح فعالیت های چهل ساله جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، روز گذشته ۱۴ آذرماه در جلسه معارف مدیران استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه این واحد استانی از سال ۸۱ فعالیت خود را به عنوان یک واحد مستقل آغاز کرد، گفت: این مجموعه با چهار معاونت فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری و پشتیبانی در حال خدمت‌رسانی به مردم استان است.
وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار برنامه فرهنگی شامل جشنواره‌های دانشگاهی، منطقه‌ای، استانی و سراسری، همایش، اردوهای فرهنگی آموزشی، نشست‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی در جهاد دانشگاهی استان برگزار شده است.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان شعبه فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، شعبه مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، شعبه سازمان دانشجویان، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، شعبه سازمان انتشارات و مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری را مهم‌ترین مراکز، سازمان‌ها و شعب فعال حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برشمرد.
رضایی با اشاره به انجام طرح‌های مطالعاتی به صورت کارفرمایی با ادارات و شرکت‌های استان در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: پژوهش و مطالعات حوزه گردشگری، انجام تست‌های غیرمخرب در حوزه‌های جوش و خوردگی، پژوهش و مطالعات محیط زیست و پسماند، پژوهش و مطالعات حوزه‌های علوم انسانی و مدیریت، پژوهش و مطالعات حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، مشاوره و انجام امور عمرانی، معماری و نقشه‌برداری و بانک ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف نوزاد رویان از توانمندهای این معاونت است.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه معاونت پژوهشی دارای سه موافقت کلی مراکز خدمات تخصصی گردشگری، فناوری اطلاعات و جوش و خوردگی است، تصریح کرد: حدود سه هزار مشاوره رایگان حضوری و تلفنی و احصاء ۳۰۰ نمونه خون‌بند ناف نوزاد از فعالیت‌های بانک ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف نوزاد رویان در استان است.
رضایی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی، تخصصی پیشرفته و اشتغال محور در جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار عنوان دوره آموزش تخصصی در ۱۰ دپارتمان و گروه آموزشی علوم پزشکی و سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم انسانی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، زبان‌های خارجی، کارآفرینی و اشتغال، آموزش‌های الکترونیکی و آموزش کارکنان دولت در استان تدوین شده است.
وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در استان شامل دو مرکز در شهرکرد و یک مرکز در شهرستان‌های بروجن، فارسان و سامان، افزود: این مراکز علاوه بر زبان انگلیسی زبان‌های فرانسه، آلمانی، روسی و عربی را نیز تا عالی‌ترین سطوح آموزش می‌دهد.
رضایی با اشاره به فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانشجو از این مرکز فارغ‌التحصیل شده و بیش از ۱۰۰ مدرس در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این مرکز تدریس کرده‌اند.