افتتاح کانون بسیج اساتید و راه‌اندازی پایگاه بسیج دانشجویی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵ کد : ۸۳۵۵ عمومی
کانون بسیج اساتید و پایگاه بسیج دانشجویی شهید شاهمرادی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در آیینی با حضور سرپرست جهاد دانشگاهی، رئیس بسیج اساتید و فرمانده بسیج دانشجویی استان افتتاح و راه‌اندازی شد.
افتتاح کانون بسیج اساتید و راه‌اندازی پایگاه بسیج دانشجویی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی 30 آبان‌ماه در این آیین، با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته بسیج، گفت: افتتاح دفاتر بسیج اساتید و دانشجویی موجب ارتقای همکاری جهاد دانشگاهی و بسیج می‌شود.

وی با اشاره به تاسیس جهاد دانشگاهی در سال 59 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و فعالیت در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، افزود: این مجموعه همواره مورد عنایت رهبر معظم انقلاب بوده است و از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از ستون‌های انقلاب یاد کرده‌اند.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب بسیج شجره طیبه، مدرسه عشق و لشکر مخلص خداست، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و مجموعه بسیج اساتید و دانشجویی استان می‌توانند در زمینه های مختلف آموزشی و فرهنگی یاری‌گر هم باشند.
رضایی استفاده از ظرفیت بسیج اساتید در پیشرفت و توسعه استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امید است با همکاری جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید استان گام‌های خوبی در راستای خدمت به جامعه، استان، اساتید و دانشجویان صورت گیرد.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز در ادامه با اشاره به اینکه امام راحل با تشکیل بسیج عرصه را برای فعالیت جوانان مخلص و انقلابی ایجاد کردند، گفت: دفاع جوانان مخلص ومومن از انقلاب با تمام توان، تحقق اصل نه شرقی و نه غربی و جلوگیری از نفوذ استکبار در دانشگاه‌ها سه محور مهم تعریف شده برای بسیج از منظر امام خمینی(ره) است.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب جهاد کبیر را مبتنی بر تبیین می‌دانند که وظیفه اساتید و دانشجویان بسیجی است، افزود: بسیجیان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی خود باعث رشد علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها می‌شوند.
کریمی تصریح کرد: اکنون قرارگاه شهید احمدی روشن با حمایت از نخبگان بسیجی در زمینه هدایتگری و مطالبه‌گری علمی دانشجویان فعال است.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی نیز با حرکت‌های جهادی خود در راستای اهداف بسیج گام بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان فرصتی برای تدوین اهداف جدید و ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان در استان است.