از سوی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری؛

دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی استان برگزار شد

۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۶ کد : ۸۳۶۳ عمومی فرهنگی
مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی چهارمحال و بختیاری با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، با رقابت ۲۶ تیم و با محوریت مهارت، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نبود فرهنگ گفت‌وگو را علت از کوره در رفتن افراد و مسائل و مشاجره‌های اجتماعی، علمی و سیاسی خواند و تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند.

نبود فرهنگ گفت‌وگو دلیل مشاجره‌های اجتماعی، علمی و سیاسی است
 
علی کاظمی 27 آبان‌ماه، در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان، یکی از پایه‌های جامعه مردم‌سالاری و دموکراسی را مناظرات و فعالیت‌های دانشجویی دانست و گفت: احزاب سیاسی نیز باید از دانشگاه‌ها رشد کنند.
وی دانشگاه را محلی برای تمرین دانشجویان خواند تا مهارت‌های مختلف جامعه را فراگیرند و افزود: در این تمرین ممکن است خطا رخ دهد که این آزمون و خطا تجارب بسیاری را برای دانشجویان فراهم می‌کند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی کمبود گفت‌وگو را یکی از معضلات کنونی خانواده‌ها برشمرد و اظهار کرد: طبق آمار میزان گفت‌وگو در خانواده‌ها از میانگین روزانه چهار ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش پیدا کرده است.
کاظمی نبود فرهنگ گفت‌وگو را علت از کوره در رفتن افراد و مسائل و مشاجره‌های اجتماعی، علمی و سیاسی خواند و تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند.
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های دموکراسی است، ادامه داد: متأسفانه شاهد مسائل حاشیه‌ای در انتخابات مختلف هستیم که علت اصلی آن عدم تمرین گفت‌وگوی صحیح است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس دانشگاه را محلی برای زندگی دانست که یک بخش آن علم و دانش و بخش دیگر آن مسائل روز و اجتماع است و باید در دانشگاه‌ها تمرین دموکراسی را داشته باشیم.


دانشجویان از ارکان مهم جامعه مدنی هستند و باید آزادی اندیشه داشته باشند

فرید براتی نیز در این آیین با اشاره به اینکه ما درگیر فضای پیچیده سیاسی بوده و در این فضا نیازمند همفکری و همدلی هستیم، گفت: برای عبور از این وضعیت باید به سرمایه‌های اجتماعی نظام که دانشجویان هستند مراجعه کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دانشجویان را از ارکان مهم جامعه مدنی دانست که باید آزادی اندیشه داشته باشند و افزود: ساختار مدنی جامعه ما شکل نگرفته است و باید برای بهبود این ساختار به جنبش‌های دانشجویی رجوع کنیم.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به خوبی فضای زیرساختی مناظرات دانشجویی را در استان ایجاد کرده است، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دلیل تعدد مراکز مسابقات مناظره را به صورت درون دانشگاهی برگزار می‌کند.
گفتنی است، دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی چهارمحال و بختیاری با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و با رقابت 2۶ تیم و با محوریت مهارت، کارآفرینی و اشتغال از روز سه‌شنبه 29 آبان‌ماه در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

برگزاری موفق مناظرات دانشجویی پاسخ به یکی از مطالبات رهبری است

 سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، در آیین افتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه برگزاری موفق مناظرات دانشجویی پاسخ به یکی از مطالبات رهبری است، تصریح کرد: این مسابقات در استان با استقبال خوبی از طرف دانشجویان همراه بود و قطعا این استقبال در بین دانشجویان مراکز علمی کاربردی نیز مشهود است.
سیروس رضایی ادامه داد: در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی 48 تیم و در هفتمین دوره 96 تیم شرکت کردند که در هر دو سال رتبه نخست کشوری از لحاظ تعداد تیم دانشجویی و کیفیت برگزاری مسابقات به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
وی مناظره‌ها را تمرینی برای گفت‌وگو در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند با شرکت در مسابقات مناظره دانشجویی مهارت‌های گفت‌وگو را به صورت عملی بیاموزند شد.