معرفی «گروه اخلاق» هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی منطقه غرب کشور

۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۷ کد : ۸۳۷۲ فرهنگی
سرپرست جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از انتخاب تیم «روشنبیری» استان کردستان به عنوان «گروه اخلاق» در مرحله منطقه‌ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در غرب کشور خبر داد.
معرفی «گروه اخلاق» هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی منطقه غرب کشور
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی با اشاره به این که رعایت اخلاق و ترویج اخلاق‌‌مداری در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: براساس نظر شورای علمی مسابقات در هر دوره، یک گروه به عنوان گروه اخلاق انتخاب می‎‌شود.
وی رعایت اخلاق مناظره علمی و احترام به آراء و نظرات مخالف، حفظ حرمت اشخاص، وزانت و متانت ادبی، برقراری ارتباط صحیح، دوری از تعصب و القاء نظرات و عقاید و پرهیز از سوء استفاده و بزرگ نمایی منابع و مآخذ را از جمله معیارهای مدنظر هیئت داوران برشمرد.
رضایی پایبندی و عمل به کلیه قوانین و شرایط مندرج در آیین‌نامه اجرایی مسابقات نظیر تعداد نفرات، معرفی سرپرست، ارائه مدارک، نظم در اعلام مواضع و ..، پرهیز از هرگونه عمل خلاف قوانین در حین برگزاری مسابقات نظیر جایگزین کردن فردی جدید در گروه، تقلب در زمان برگزاری مسابقه توسط مناظره‌کنندگان و محققان، رعایت نظم جلسات مناظره و ترتیب سخنرانی‌ها و ...، پرهیز از هرگونه تقابل فردی با اعضای گروه‌های دیگر، کادر اجرایی مسابقات، اعضای هیئت داوران و ..، پذیرفتن رأی هیئت داوران به عنوان رأی قطعی و پرهیز از اعتراض و حضور فعال در کلیه مسابقات به‌ ویژه گروه‎‌هایی که در مراحل ابتدایی حذف خواهند شد را از دیگر معیارهای انتخاب گروه اخلاق عنوان کرد.
وی انتخاب تیم «روشنبیری» استان کردستان را به معنی نفی امتیاز تیم‌های دیگر ندانست و تاکید کرد: انتخاب این تیم به نسبت عملکرد تیم‌های دیگر بوده و در راستای فرهنگ سازی و نهادینه شدن اخلاق در مسابقه های مناظره است.
رضایی در پایان با تقدیر از تیم «روشنبیری» کردستان به صورت ویژه به دلیل رعایت اخلاق مناظره، از همه تیم‌هایی که در این مسابقات با رعایت اخلاق، شرایط را برای برگزار شدن موفقیت آمیز این مسابقات فراهم کردند، تشکر کرد.
گفتنی است مرحله منطقه‌ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی منطقه غرب کشور از 22 تا 24 مهرماه جاری با حضور 9 استان غرب کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد