زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و دفتر مطالعات آموزش و پژوهش‌های کمیته امداد کشور بررسی شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۴ کد : ۸۴۶۶ عمومی تاپ خبر
در نشستی با حضور مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و پژوهش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری زمینه‌های همکاری این دو مجموعه بررسی شد.
زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و دفتر مطالعات آموزش و پژوهش‌های کمیته امداد کشور بررسی شد


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سید مرتضی حسینی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در تعامل با این نهاد، از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرد.
مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و پژوهش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور حوزه کارآفرینی و اشتغال را از ظرفیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: این مجموعه در زمینه اشتغال زایی بنیه و عقبه خوبی دارد که باید از آن‌ها استفاده شود.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و کمیته امداد می‌توانند از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند، اظهار کرد: این دو نهاد با گسترش همکاری‌ها می‌توانند در حوزه ثروت آفرینی موثر باشند.
حسینی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را از ظرفیت‌های بارز جهاد دانشگاهی در حوزه رسانه‌ای خواند و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در تاثیرگذاری تصویر سازمانی کمیته امداد برای مردم یاریگر باشند.
مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و پژوهش‌های کمیته امداد با اشاره به همکاری مداوم این مجموعه با مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، تاکید کرد: با توجه به دقت نتایج نظرسنجی‌های این مرکز، پروژه‌های نظرسنجی کمیته امداد استان‌ها نیز به ایسپا سپرده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اکثر مددجویان کمیته امداد تولیدکننده محصولات مختلف هستند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود این مددجویان را به بازار فروش متصل نماید.
رئیس جهاد ‌دانشگاهی استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این واحد آماده همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در همه حوزه‌ها است، گفت: این مجموعه با چهار معاونت فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری و پشتیبانی در حال خدمت‌رسانی به مردم استان است.
سیروس رضایی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی، تخصصی پیشرفته و اشتغال محور در جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار عنوان دوره آموزش تخصصی در ۱۰ دپارتمان و گروه آموزشی تدوین شده است.
وی شعبه فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، شعبه مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، شعبه سازمان دانشجویان، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، شعبه سازمان انتشارات و مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری را مهم‌ترین مراکز، سازمان‌ها و شعب فعال حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برشمرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در استان شامل دو مرکز در شهرکرد و یک مرکز در شهرستان‌های بروجن، فارسان و سامان، افزود: به زودی نیز مرکز تخصصی آموزش های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شهرستان لردگان راه اندازی خواهد شد.