جلسه توجیهی پرسشگران طرح بررسی و سنجش میزان رضایتمندی مشترکین شرکت گاز استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مجید مهدیان، مدیر پژوهشی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، روز سه شنبه 17 مهرماه، در نشست توجیهی پرسشگران طرح بررسی و سنجش میزان رضایتمندی مشترکین شرکت گاز استان گفت: گاز یکی از عناصر اصلی در توسعه هر کشور و استانی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون 95 درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بهرهمند هستند، افزود: سقف پوششی شرکت گاز در استان 97 درصد است و باقیمانده نیز مناطق سخت گذر استان هستند.
مهدیان از پوشش سراسری گاز در 39 شهر و 469 روستای استان خبر داد و اظهار کرد: 310 نفر از خانوارهای استان مشترک گاز هستند و در استان پنج هزار و 500 کیلومتر شبکه گازرسانی وجود دارد.
مدیر پژوهشی شرکت گاز استان تصریح کرد: تاکنون حدود 181 هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است و یک هزار و 185 مشترک صنعتی از گاز بهره میبرند.
وی با بیان اینکه شرکت گاز استان به دنبال تعالی سازمانی و سرآمدی در استان و حتی کشور است، خاطرنشان کرد: هدف این شرکت معرفی به عنوان بهترین دستگاه خدمت رسان در سطح استان است.
مهدیان یکی از ابزارهای رسیدن به این هدف را تلاش در جهت ارتقای رضایت مشترکان شرکت گاز دانست و عنوان کرد: شرکت گاز علاوه بر واگذاری اجرای این طرح به مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی استان در زمینههای مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی نیز به دنبال انعقاد تفاهمنامه با این نهاد است.
مدیر پژوهشی شرکت گاز استان سامانه ثبت شکایات مردمی از طریق سایت این شرکت، صدای مشتری از طریق تلفن گویا یا صندوق صوتی، دیدارهای چهره به چهره و تکمیل پرسشنامه از طریق حضور پرسشگران درب خانهها را طرحهای متنوع شرکت گاز برای نظرسنجی از مشترکان خود برشمرد.
وی بر اجرای درست، دقیق و مناسب این طرح تأکید کرد و ادامه داد: دقت در اجرای این طرح دادههای صحیحی از رضایت یا عدم رضایت مشترکین را در پی خواهد داشت.
محمدتقی حسین پور، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، نیز در ادامه این جلسه با استقبال از گسترش همکاریهای علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با شرکت گاز استان در غالب تفاهمنامه، گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین مراکز افکارسنجی در کشور است که نظرسنجی درست این مرکز در انتخابات ریاست جمهوری نمونهای از این اعتبار است.
وی اظهار کرد: اکنون که در چهلمین سال از عمر بابرکت انقلاب هستیم شاهد کارآمدی و کارایی انقلاب اسلامی در زمینههای مختلف هستیم و جهاد دانشگاهی نیز میتواند به عنوان یک الگوی خدمت در این چهل سال خود را معرفی کند.
حسین پور همکاری جهاد دانشگاهی با سایر سازمانها را صرفاً یک رویکرد علمی ندانست و تأکید کرد: این یک وظیفه ذاتی و فرهنگی جهاد دانشگاهی است که هرجای استان نیاز به مطالعات علمی است و به سبب آن خدمترسانی به مردم تقویت میشود، این نهاد انقلابی با همه توان خدمترسانی کند.
خلیل مقدم، پژوهشگر طرح بررسی و سنجش میزان رضایتمندی مشترکین شرکت گاز استان، نیز با بیان اینکه نگاه پژوهشگری در بسیاری از سازمانها وجود ندارد، گفت: شرکت گاز استان به صورت انحصاری و با هدف تهیه چشمانداز این شرکت این طرح را اجرا میکند.
وی با اشاره به اینکه پرسشنامههای این طرح بر اساس یک مدل مفهومی طراحی شدهاند، افزود: سؤالات پرسشنامه سال جاری نسبت به سالهای قبل بهبود یافته و استاندارد شدهاند.
خلیل مقدم نحوه کار میدانی پرسشگران را یکی از مهمترین امور در این طرح دانست و خاطرنشان کرد: اگر دادههای به دست آمده درست و با دقت باشند با تحلیل آنها میتوان به اهداف تعیین شده طرح رسید.
پژوهشگر این طرح اظهار کرد: پرسشگران در این طرح فراتر از یک کار توصیفی را انجام میدهند و با بیان مشکلات و وقایع پیش آمده نگاهی جدید به پژوهش را ارائه خواهند داد.