جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در تبدیل ایده به محصول دارد

۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵ کد : ۸۶۰۲ عمومی
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در تبدیل ایده به محصول دارد و به رساندن محصول به بازار توجه دارد.
جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در تبدیل ایده به محصول دارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری،  احمد شریفی‌زاده 10  مهرماه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت مطلوبی در عرصه‌های گوناگون همچون تولید و پرورش گیاهان دارویی دارد که این امر در نهایت به ثروت تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری این ظرفیت را دارد که در زمینه گیاهان دارویی کار کند تا مواد موثره این گیاهان استخراج و به دارو تبدیل شود، افزود: این ظرفیت در برخی استان‌ها فعال است و اگر این مهم حمایت شود فرصت مطلوبی از نظر اقتصادی فراهم می‌کند.
شریفی‌زاده با اشاره به اینکه فعالیت‌های بزرگی در جهاد دانشگاهی در سطح کشور انجام شده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی اقدامات موثری داشته است و اکنون پنج پژوهشکده و یک پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی دارد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با اعتبارات محدود، کارهای ارزشمندی در سطح کشور انجام داده است و به صورت خودگردان فعالیت می‌کند و چرخی است که اگر حرکت نداشته باشد از چرخه خارج می‌شود.
شریفی‌زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه مناظرات دانشجویی بسیار موفق عمل کرده است، تاکید کرد: در زمینه مشاغل خانگی نیز محصولات تولیدی را با بازار متصل می‌کند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در تبدیل ایده به محصول دارد و به رساندن محصول به بازار توجه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه گردشگری دارای پتانسیل فراوانی است و می‌توان در عرصه منابع طبیعی در استان کارهای فراوانی انجام داد.
جعفر مردانی افزود: جهاد دانشگاهی در استان می‌تواند در عرصه گردشگری، آب، گیاهان دارویی، بیوتکنولوژی و آسیب‌های اجتماعی کار کند و ظرفیت مناسبی در این زمینه‌ها دارد.
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری جز استان‌هایی است که می‌تواند در بخش‌های بسیاری کار کند و مجموعه دانشگاه نیز باید با صنعت و اجتماع گره خورد.
در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای برنامه‌هایی است و در این عرصه نیازمند حمایت از سوی دفتر مرکزی و مسئولان استانی است تا بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود همچون نیروی انسانی، در مسیر توسعه گام بردارد.
سیروس  رضایی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در 9 استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون 2400 نفر در این طرح ثبت نام کردند  و فاز نخست آن با شناسایی مزیت‌های شهرستان‌های مختلف استان اجرایی شد و اکنون فاز دوم با آموزش و توانمند سازی متقاضیان ایجاد شغل خانگی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در هفتمین دوره مناظرات دانشجویی با 96 تیم بیشترین تعداد تیم شرکت کننده را در کشور به خود اختصاص داد.