آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۳ کد : ۸۶۰۳ عمومی تاپ خبر
با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور واحدها، پژوهشکده‌ها و سازمان‌های جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی رئیس جهاد دانشگاهی استان معرفی شد.
آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی 10 مهرماه در این آیین، با اشاره به عملیات روز گذشته سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه  امروز دانشگاه‌های کشور از رکود و خمودگی فاصله دارند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید دارای سه ویژگی شاخص باشد که با توجه به مطالعات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها علاوه بر نشاط علمی، شاهد پیشرفت و نشاط اقتصادی، اجتماعی در بعد ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

مردانی ادامه داد: نشاط فرهنگی و معنویت در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که این وجه تمایز دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های کشورهای غربی است و این امر  عامل پیشرفت در بعد نشاط علمی، فرهنگی و معنویت خواهد بود.
وی تاکید کرد: نشاط سیاسی موجب افزایش مسائل سیاسی و بصیرت‌شناسی خواهد شد که این موضوع نیز در دانشگاه‌ها وجود دارد.
معاون استاندار گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که پیشرفت‌های علمی و پژوهشی خوبی را در کشور و استان داشته و به عنوان نهادی مقدس در جمهوری اسلامی می‌تواند منشا خیر و برکتی در استان باشد، همچنین توانسته در حوزه‌های مختلف با توجه به پتانسیل‌هایی که در استان وجود دارد موفقیت‌هایی را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه لازم است در حوزه آموزشی یک قدم فراتر رفته و مجموعه دانشگاه‌ها را با جامعه و صنعت پیوند دهیم، تاکید کرد: این شاخصه‌ها در جهاد دانشگاهی وجود دارد.
مردانی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند پویا، فعال و با تحرک باشد، خاطرنشان کرد: این نهاد می‌تواند با ارائه طرح‌ها و فرایندها به منظور توسعه همه‌جانبه استان، مسائل و مشکلات را کاهش دهد.
در ادامه سرپرست  جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: مدیری موفق است که برای نظام، انقلاب اسلامی و مردم اثر بخش باشد.
سیروس رضایی افزود: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی، غیر دولتی و انقلابی است که مورد توجه و عنایت رهبری بوده و از این مجموعه به عنوان مولود انقلاب یاد می‌شود.
وی گفت: جهاد دانشگاهی در کنار سایر مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه فرهنگی و پژوهشی گام برداشته است.
رضایی ادامه داد: در حوزه فرهنگی بایستی برنامه‌ریزی دقیقی متناسب با نیازهای استان و دانشجویان صورت گیرد و این حوزه تقویت و به تمام دانشجویان خدمت ارائه شود.
وی با اشاره به وجود پنج آموزش کوتاه مدت در استان، تصریح کرد: خدمات خوبی به هم استانی‌ها ارائه شده که در این حوزه نیز برنامه‌ریزی دقیقی به منظور توسعه مراکز آموزشی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار دانشجو در سطح استان، تصریح کرد: امید است بتوان در آینده تعامل خوبی با دانشجویان استان داشته باشیم و خدمات آموزشی دوره‌های کوتاه مدت این نهاد را به آن‌ها ارائه دهیم.
رضایی ادامه داد: باید در زمینه پژوهشی که نیاز بوده و برای توسعه استان مهم است گام برداشت، همچنین از ظرفیت پژوهشگران دانشگاه‌ها استفاده کرد.
رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان نیز  اظهارکرد: توسعه باید از مسیر دانش و پژوهش عبور کند و این امر محقق نخواهد شد جز اینکه دستگاه‌ها مراکز تحقیقاتی را در کنار خود ببینند.
وحید خلیلی اردلی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با دارا بودن تجربه ملی و استانی در توسعه دانش‌بنیان استان نقش بسزایی دارد.