در راستای اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی:

دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان

۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۷ کد : ۸۶۲۵ تجاری سازی فناوری و اشتغال
دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، روز دوشنبه 2 مهرماه، سیروس رضایی در دیدار با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گزارشی از روند اجرایی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی ارائه کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان، گفت: فاز اول طرح که شناسایی و اولویت بندی مشاغل به صورت کامل صورت گرفته و فاز دوم طرح آغاز شده است.
رضایی، فاز دوم را آموزش و توانمندسازی متقاضیان کسب و کار خانگی عنوان و افزود: فاز دوم طرح شامل آموزش‌های عمومی مهارت‌های کسب و کار و نیز کارگاه‌های عمومی، مشاوره شغلی و نیز دوره‌های آموزش تخصصی هر رشته شغلی است.
وی گفت: از شروع فاز دوم طرح تا کنون سه کارگاه در زمینه تولید و بسته بندی زعفران، تولید نمد و تولید میوه خشک برگزار شده است که 235 نفر از متقاضیان کسب و کار خانگی ثبت‌نام شده در طرح از این آموزش‌ها بهره مند شده اند.
رضایی اظهار کرد: آموزش‌ها با توجه به تعداد متقاضیان در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان آماده همکاری در پیشبرد طرح و ایجاد شغل پایدار می‌باشد.
 فاضلی گفت: در رابطه با مشاغل خانگی تاکنون در کشور طرح‌های متفاوتی اجرا شده است که موفق نبودند.
وی افزود: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی چابک کردن، توانمند کردن در تولیدات، اشتغال و اقتصاد خانواده دیده شده است که از نیازهای ایجاد شغل پایدار است.