/۳۸ سال با جهاد دانشگاهی/

کارگران: ترویج فرهنگ مقاومت؛ مهم‌ترین نقش جهاد دانشگاهی برابر فشار اقتصادی دشمن

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۶ کد : ۸۶۳۴ عمومی
کارگران: ترویج فرهنگ مقاومت؛ مهم‌ترین نقش جهاد دانشگاهی برابر فشار اقتصادی دشمن

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری ، با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی، نهادی منعطف بوده که می‌تواند خود را با نیازها و تقاضا تطبیق دهد، افزود: جهاد دانشگاهی نسبت به سال‌های گذشته گام‌های موثر و مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی،برداشته است.

وی وجود جهاد دانشگاهی را یک راه میانه و حلقه تکمیل کننده بین دانش و صنعت دانست و گفت: این نهاد انقلابی می‌تواند تولیدات علمی دانشگاه‌ها را به کالا و خدمات تبدیل کرده و در اختیار جامعه قرار دهد.
کارگران ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به طرح مجدد تحریم‌ها، باید به پتانسیل و توانمندی‌های درونی بیشتر توجه شود که در این راستا جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش محسوس تری ایفا کنند.
وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با تکیه بر توانایی‌ها و خودباوری خود تمامی فشارهای اقتصادی دشمن را رفع کند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
کارگران با اشاره به نقش ساختار منعطف جهاد دانشگاهی در رفع نیازهای کشور به هنگام فشار اقتصادی دشمن افزود: مهم‌ترین نقشی که جهاد دانشگاهی در زمان فشار اقتصادی دشمن می‌تواند داشته باشد، ترویج فرهنگ و دیدگاه مقاومت است، دیدگاهی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره برآن تأکید دارند و در طول تاریخ این تفکر بوده که باعث رشد و تعالی و حفظ استقلال و کرامت جوامع شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری با تاکید بر این که فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در توسعه استان‌ها تاثیرگذار است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان توانسته است با استفاده از مزیت‌ و پتانسیل‌های استانی‌، در بخش‌های مختلف حرکت های خوبی ایجاد کند و منشأ خدمات ارزشمند باشد.