بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۶۴۵۱ فرهنگی تاپ خبر
به همت جهاد دانشگاهی استان، بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر چهارشنبه 10 دی‌ماه این بزرگداشت با حضور سردار امرالله جمشیدی همرزم شهید سپهبد قاسم سلیمانی، سرهنگ مهران مرادی، جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به همت جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

رمز موفقیت سردار شهید سلیمانی اطاعت محض از ولایت بود

سردار امرالله جمشیدی ۱۰ دی‌ماه در آیین بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هر چه از سردار شهید سلیمانی بیان کنیم شاید تنها ذره‌ای از خصوصیات اخلاقی و عملکرد این شخصیت بزرگ باشد، زیرا سردار دریایی بیکران از اخلاص، شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی بود.

جمشیدی با اشاره به اینکه در تمامی عرصه‌ها سردار سلیمانی‌های زمان زحمات بسیاری کشیدند، تصریح کرد: اگر امروزه آرامشی در کشور حاکم است، مدیون افرادی همچون سردار شهید سلیمانی هستیم، سردار سلیمانی در تمامی عملیات، به جز عملیات کوچک حضور مستقیم داشت و سرباز سلیمانی در هیچ زمانی نمی‌خواست با دید مسئول به او نگاه کنند.

در ادامه با اشاره به جنایات داعش در منطقه، گفت: شاید صحنه‌های بسیاری از جنایات داعش در فضای مجازی مشاهده شده اما این تنها ذره‌ای از جنایات آنان را نشان می‌دهد.

این همرزم شهید گفت: از زمان حضور داعش در سوریه، تمام نیروهای مسلح و یگان‌های ارتش از سوریه رفتند و تعداد اندکی در سوریه ماندند، از طرفی با توجه به این شرایط ژنرال ارتش سوریه بیان کرد که در طول دوران خدمت، کار رزمی و عملیاتی به این شکل انجام نداده بودم.

جمشیدی با بیان اینکه فرماندهی و کنترل چندین جبهه کار انسان‌های خاص است، تاکید کرد: شخصی که تنها برای جهاد و جنگیدن وارد عرصه می‌شود، کار بسیار سختی را پیش‌رو دارد، از طرفی سردار سلیمانی علاوه بر انجام کار دیپلمات‌ها در مناطق مختلف و به صورت همزمان، در کشور عراق به محض ایجاد مشکل میان گروه‌های مختلف، تنها شخصی بود که می‌توانست اتحاد را میان گروه‌ها ایجاد کند، حتی در لحظه شهادت برای هماهنگی امور به سوریه رفته بود.

جمشیدی افزود: داعشی که توسط سرویس‌های جاسوسی آمریکا مورد حمایت قرار گرفته و پشت سر داعش بود، متاسفانه به نام دین افراد را فریب دادند، به طوری که افراد از جای جای دنیا با خانواده برای جنگیدن وارد سوریه شده بودند و قصد داشتند با در اختیار گرفتن تمامی منطقه کشوری دیگر بسازند، اما سردار بعد از گرفتن بخش‌هایی از سوریه بیان کرد داعش دو ماه دیگر نابود خواهد شد که همین اتفاق رخ داد.

وی با بیان اینکه واژه‌ای به نام ناامیدی در این شخصیت بزرگ وجود نداشت، گفت: سردار شهید سلیمانی اعتقاد داشت تنها راه رستگاری، اتحاد و پیروزی، در اطاعت محض از ولایت است و همین امر رمز موفقیت سردار شهید بود.

این همرزم شهید خاطرنشان کرد: حتی زمانی که به شهادت رسیدند، افرادی بر سر و صورت خود می‌زدند که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عمر خود ندیده بودند و او را نمی‌شناختند که بعد از شناخت کامل، گمان می‌کردند یکی از نزدیکان خود به شهادت رسیده است.

پیام شهید سلیمانی تبعیت از ولی فقیه است

سرهنگ مهران مرادی، جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اظهار کرد: این شهید در فضای مجازی و در سراسر کشور یک نظام همدلی را به‌وجود آورده است، چرا که ایشان اهل رزمایش و حرف و عملش یکی بود و به همین دلیل قلوب را تسخیر خود کرده است.

وی افزود: از همان ابتدای حضور داعش در منطقه، ایشان به همراه نیروهای خود در عراق و سوریه حضور پیدا کرده و در نخستین جلسه‌ای که با فرماندهان سوری داشتند اطلاعاتی درخصوص دشمن درخواست می‌کنند، اما به‌دلیل نبود اطلاعات، از همگان به‌مدت ۴۸ ساعت برای کسب اطلاعات فرصت می‌خواهد، پس از طی این زمان با اطلاعات و ارقام مورد نیاز در جلسه حضور پیدا کرده و این سرعت و دقت عمل ایشان، همگان را به‌وجد می‌آورد.

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یکی از ویژگی‌های این شهید را مردم‌دار بودن ایشان توصیف و تصریح کرد: در جریان سیل خوزستان، مادری درخواست دیدار با سردار را داشتند و این شهید در نخستین فرصت و بدون فوت وقت در منزل این مادر حاضر شدند.

مرادی به شادی مردم مناطق سیل‌زده از حضور شهید سلیمانی در منطقه‌شان اشاره و بیان کرد: پروردگار متعال چنان به این انسان عزت و محبوبیت عطا کرده بود که بسیاری از مردم سیل‌زده در حالی که درگیر مشکلات سیل بودند با دیدن ایشان به استقبال رفته و خود اقرار می‌کردند که مشکلات خود را با دیدن حاج قاسم فراموش کردیم.

وی با بیان اینکه تامین امنیت زوار اربعین برعهده شهید سلیمانی بود، گفت: در یکی از سال‌ها خبر داده شد که دشمنان می‌خواهند زوار مراسم اربعین را به خاک و خون بکشانند، همه هراسان شدند، اما ایشان ۲۰ نفر از فرماندهان را احضار کرد و با مدیریت و تدبیر، مراسم را به‌سلامت به پایان رساندند و اینجاست که می‌توان به قدرت نیروهای کم در برابر تعداد نیروهای زیاد دشمن و تاثیر امدادهای غیبی ایمان آورد، همانطور که این مسئله را در طول ۴۲ سال از گذشت انقلاب اسلامی نیز به‌وفور شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پیام شهید سلیمانی تبعیت از ولی فقیه است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که اینک در زمان جنگ نرم بوده و خزنده در حال حرکت هستیم و دشمن آن‌سوی خاکریز است، بنابراین باید خود را به ابزار بصیرت مصلح کنیم.

به سردار شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کرد

در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به سردار شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کرد، درس‌های این مکتب روحیه مردمی، سلحشوری، تعبد و معنویت، تمسک به اهل بیت و ارتباط با جوانان را تداعی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما دانشگاهیان این است که درس‌های مکتب این شهید والامقام را برای همگان تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: باید یاد و خاطره این شهید بزرگوار را به بهترین صورت ممکن گرامی داشته و رسالت ما ارائه درس‌های این مکتب به همگان است.

در پایان این آیین، از کتاب «در مکتب حاج قاسم» نوشته سرهنگ علی گرجی رونمایی و دفتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری نیز افتتاح شد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری سازمان دالنشجویان معاونت فرهنگی شهید سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی