کتاب « برنامه ریزی گردشگری ( مفاهیم، رویکرد‌ها و تکنیک‌ها)» وارد بازار نشر شد

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۸ کد : ۴۹۷۸۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « برنامه‌ریزی گردشگری ( مفاهیم، رویکردها و تکنیک‌ها)» که تألیف "ای. کی. مورفی" است، توسط دکتر مهرداد صادقی ده چشمه، ملیحه السادات سلطانی و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « برنامه ریزی گردشگری ( مفاهیم، رویکرد‌ها و تکنیک‌ها)» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « برنامه ریزی گردشگری ( مفاهیم، رویکردها و تکنیک‌ها)» که تألیف "ای. کی. مورفی" است، توسط دکتر مهرداد صادقی ده چشمه عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و ملیحه السادات سلطانی در 304 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
 در معرفی کتاب آمده است: برنامه¬ریزی گردشگری تلاشی بسیار سازماندهی شده از تفکر منطقی است که برهدف‌های آرمانی و عملیاتی یک مقصد خاص تمرکز دارد و باعث ایجاد تعادل بین هدف‌های اقتصادی و نیاز به حفاظت از محیط و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان محلی می‌شود. شیوه اساسی برنامه‌ریزی گردشگری که در این کتاب تشریح شده از مفاهیم اصلی و رویکردهای عام متداول در برنامه‌ریزی که با ویژگی‌های خاص نظام گردشگری تطبیق دارد استفاده شده است.
مکانیزم توسعة گردشگری بدون برنامه‌ریزی و کنترل ممکن است با تحریف‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همراه باشد که این می‌تواند در رابطه بین گردشگران و ساکنان محلیّ تأثیرگذار باشد. به محض اینکه گردشگری رشد و گسترش یابد تغییرات اجتماعی و اقتصادی در ناحیه مربوطه را به وجود می‌آورد. این می‌تواند مثبت یا منفی باشد. برنامه‌ریزان گردشگری باید مطمئن باشند که گردشگری حداکثر تأثیر مثبت را بر شهر خواهد داشت.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « برنامه ریزی گردشگری ( مفاهیم، رویکردها و تکنیک¬ها)» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب