آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب « بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین» توسط شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲ کد : ۵۱۸۸۵ فرهنگی تاپ خبر
آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب « بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان و با همکاری انجمن علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد با حضور مولفان، منتقد کتاب، دانشجویان و علاقه مندان به کتاب در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب « بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین» توسط شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری،‌ به همت  شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان با همکاری انجمن علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد، آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب «بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین» دکتر امین نعمت اللهی عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد و دکتر بهنام بختیاری مقدم به عنوان مؤلفان کتاب و با حضور دکتر عباس مختاری عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد؛ بعنوان منتقد اثر و جمعی از مسئولین، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه شهرکرد برگزار شد. 

امین نعمت اللهی عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد و مؤلف اول کتاب بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین، ضمن تشکر از انتشارات جهاد دانشگاهی استان و مسئول شعبه بابت نشر کتاب، اظهار کرد: ماهیان زینتی مخلوقات زیبا، جذاب و فوق العاده طبیعت هستند. نگهداری ماهیان زینتی دومین مورد از سرگرمی های ترجیحی در جهان به شمار می رود و هر روزه تعداد علاقه مندان به این سرگرمی در حال افزایش است. از دیگر سو، پرورش ماهیان زینتی فرصت عالی برای توسعه کارآفرینی و تولید درآمد را فراهم می کند. به گونه ای که درآمد کشورهایی نظیر ژاپن، چین و ... از صادرات ماهیان زینتی به سایر کشورها نسبت به درآمد نفتی ایران رغم قابل ملاحظه ای می باشد. همچنین حفظ ماهیان به عنوان بخشی از زیست بوم، برای حفظ محیط طبیعی، عدم بر هم خوردن چرخۀ غذایی و تولید و به عنوان منبع مطالعاتی و تحقیقات نیز اهمیت دارد. پرورش ماهیان زینتی نیز نظیر سایر فعالیت ها نیازمند تخصص، تجربه، مهارت و ممارست ویژه ای می باشد. برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی، آموزش ضروری است و به عملکرد بهتر و حضور مؤثرتر در بازار کمک خواهد کرد.

در ادامه دکتر بهنام بختیاری مقدم مؤلف دوم کتاب اظهار کرد: این کتاب تلفیقی است از مباحث پیرامون پرورش و بهداشت ماهیان زینتی آب شیرین که توسط جمعی از متخصصین حوزه بهداشت و بیماری های آبزیان تألیف و عرضه شده است. در بخش تکثیر و پرورش تلاش شده است نکات مدیریتی و تولید مثلی با جزییات بیشتری ارائه شود. همچنین در بخش بهداشت بر روی مهم ترین بیماری ها، علائم و درمان تمرکز شده است.

در ادامه نیز دکتر عباس مختاری عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد ضمن بیان مواردی، خواندن این کتاب را به کلیه علم دوستان و علاقه مندان، پرورش دهندگان و فارغ التحصیلان رشته های شیلات و دامپزشکی توصیه کرد.

گفتنی است در پایان، با حضور نویسندگان این کتاب و منتقد و اعضای حاضر از کتاب « بهداشت و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین » رونمایی بعمل آمد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی معاونت فرهنگی