تدریس شیوه آموزشی زبان انگلیسی «هشت» در مراکز جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۰۶۲۱ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
مدیر گروه زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: تدریس مجموعه آموزشی «هشت» از بهار سال جاری در استان آغاز شده و در حال حاضر ۲۰۰ زبان‌آموز با این شیوه آموزشی مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند.
تدریس شیوه آموزشی زبان انگلیسی «هشت» در مراکز جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سلمان نجاتی با بیان اینکه «طرح ملی تألیف اولین مجموعه کتب بومی آموزش زبان انگلیسی» از سال 1392 در جهاد دانشگاهی کشور آغاز شد، اظهار کرد: نتیجه چندین سال مطالعات پایه‌ای و دستیابی به دانش فنی برای تدوین این مجموعه منجر به انتشار بسته آموزشی «هشت» شد که مورد استقبال مدرسان و زبان‌آموزان در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تدریس این شیوه آموزشی سال گذشته و به صورت آزمایشی در مراکز جهاددانشگاهی چهار استان آغاز شد و از زمستان 97 در تمام مراکز جهاد دانشگاهی کشور و در ترم‌های یک و دو به صورت رسمی تدریس می‌شود.

نجاتی در خصوص آموزش این شیوه آموزشی در مراکز جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: تدریس این مجموعه آموزشی در استان با یک ترم تأخیر از بهار سال جاری آغاز شد و در حال حاضر 200 زبان‌آموز در ترم‌های یک و دو با شیوه آموزشی هشت مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به مرور و با پیشروی در ترم‌های بالاتر جایگزین شیوه آموزشی قبلی (top Notch) می‌شود، افزود: این مجموعه که به مبارکی وجود مقدس امام هشتم با عنوان «هشت» تولید و ارائه شده، مجموعاً شامل 16 جلد کتاب در 8 سطح است و نیاز علمی زبان‌آموزان جهاد دانشگاهی را جهت حضور در آزمون‌های بین‌المللی، از جمله تافل و آیلتس، فراهم می‌کند.

نجاتی در خصوص ویژگی برجسته این مجموعه آموزشی، تأکید کرد: مجموعه «هشت» از لحاظ محتوای علمی، اسلوب بین‌‎المللی CFR را رعایت کرده که تمام شیوه‌های آموزشی استاندارد زبان‌های خارجی باید بر طبق این اسلوب تدوین شود و فراگیران بعد از پایان دوره کامل بتوانند در مسابقات بین‌المللی موفق شوند.

وی با تأکید بر بومی بودن مجموعه آموزشی هشت، گفت: نویسندگان این مجموعه از اساتید برجسته جهاد دانشگاهی هستند و در نگارش این کتاب‌ها به فرهنگ ایرانی-اسلامی توجه زیادی شده که در تمام شاخصه‌های کتاب از جمله شکل و شمایل، ظاهر گرافیکی، تصاویر، واژگان، مفاهیم و اسامی خاص بروز و نمود یافته است.

نجاتی با اشاره به نقش مهم این مجموعه در پیشگیری از نشر فرهنگ غرب، ادامه داد: در این کتاب‌ها به آداب و رسوم ایرانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران و ... پرداخته شده و جایگزین کتاب‌های خارجی می‌شود که در کنار آموزش زبان، فرهنگ و سبک زندگی‌ غربی را نیز در میان فراگیران ترویج می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزشی هشت برای فراگیران سایر کشورهای مسلمان نیز قابل استفاده است، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این کتاب‌ها به برخی کشورهای مسلمان نیز ارسال شده و مورد استفاده فراگیران در آن کشورها قرار می‌گیرد.

مدیر گروه زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: رایزنی و نامه‌نگاری‌های جهاددانشگاهی با آموزش و پرورش در حال انجام است تا در صورت فراهم شدن شرایط، این شیوه آموزشی جایگزین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی در دبیرستان‌های کشور شود.