اردوی گنبد گیتی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۱۳۰۰ فرهنگی
اردوی گنبد گیتی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمدتقی حسین پور، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این برنامه در راستای اجرای برنامه‌های هماهنگ فرهنگی، صبح روز پنج شنبه 14شهریورماه 98  با همکاری و حمایت مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران برگزار شد. 

حسین پور اظهارکرد: در راستای تقویت روحیه نشاط، شادابی، سلامت جسم و روح دانشجویان همچون سنوات گذشته این واحد برنامه‌های کوهپیمایی و کوهنوردی را برگزار می‌کند.

 وی ادامه داد: این برنامه با حضور جمعی از جهادگران، مدرسین مراکز آموزش کوتاه مدت و فراگیران مراکز آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان برگزار شد. 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این برنامه را تقویت روحیه نشاط، شادابی، پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها و آشنایی دانشجویان برای حفاظت از محیط زیست و پاکسازی محیط کوهستان برشمرد. 

  حسین پور در پایان از همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای برگزاری این برنامه سپاسگزاری کرد و افزود: شرکت کنندگان در این برنامه ضمن آشنایی با جاذبه های دیدنی و گونه های متنوع حیوانی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد آشنا شدند و ضرورت حفظ محیط زیست و اصول مقدماتی کوهنوردی را نیز آموزش دیدند.

یادآوری می شود تنگ صیاد شامل منطقه حفاظت‌شده و پارک ملی می‌باشد که در بخش فرخشهر و شهرستان بروجن در استان چهار محال و بختیاری است و دارای مساحتی به وسعت حدود ۲۷هزار هکتار می‌باشد که حدود ۲۱٬۶۰۰ هکتار آن منطقهٔ حفاظت‌شده و ۵٬۴۰۰ هکتار آن پارک ملی است.تنگ صیاد بر اساس ثبت جهانی سیزدهمین منطقه حفاظت شده یونسکو می باشد . تنگ صیاد بواسطه دارا بودن تعداد زیادی تپه ماهور زیستگاه مناسبی برای گونه قوچ و میش وحشی است. کوهستان‌های جنوبی منطقه دارای صخره‌های سخت‌گذر است که زیستگاه پلنگ و کل و بز با جمعیتی قابل توجه‌است.