برگزاری پویش کتابخوانی بهار ۹۹ از سوی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۷۷۲۷ فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری پویش کتابخوانی بهار ۹۹ ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد.
برگزاری پویش کتابخوانی بهار ۹۹ از سوی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی، با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا، اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال‌وبختیاری با همکاری دانشگاه‌های استان، دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و مرکز فرهنگی - دانشجویی چراغ مطالعه، پویش کتابخوانی بهار ۱۳۹۹، ویژه دانشجویان استان را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این پویش در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آنلاین و آشنایی دانشجویان با فضاهای مجازی تولید و عرضه کتاب‌های دیجیتال و از سه کتاب منتخب (آرزوهای دست‌ساز، درباره معنی زندگی و سه دقیقه در قیامت) با در نظر گرفتن سلیقه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه پویش کتابخوانی بهار ۹۹ در سه بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش نخست، تحلیل و نقد کتاب‌های معرفی شده در قالب فایل word و حداکثر سه صفحه A۴ است، بخش دوم نیز معرفی یکی از سه کتاب معرفی شده در قالب یک کلیپ ۵ دقیقه‌ای است که مواردی مانند محتوا، نحوه بیان و استفاده از زبان بدن در این آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه بخش سوم پویش کتابخوانی بهار ۹۹، مسابقه کتابخوانی از کتاب آرزوهای دست‌ساز است، ادامه داد: این مسابقه به صورت آزمون غیر حضوری اینترنتی (آنلاین) در سایتhttp://jdqazvin.ir/cheraq۲۴/ مرکز فرهنگی دانشجویی چراغ مطالعه، با پاسخ به بیست سوال چهار گزینه‌ای در روز سه شنبه مورخ 30 اردیبهشت 99 از ساعت ۱۴ لغایت ۲۲ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: هر دانشجو می‌تواند همزمان در بخش مسابقه کتابخوانی و یکی از دو بخش دیگر شرکت کند که افراد برگزیده اول تا سوم با اهدای جوایز نقدی و سایر برگزیدگان با جوایز فرهنگی تجلیل می‌شوند.

رضایی گفت: دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال‌وبختیاری در پیام‌رسان سروش به آدرس @farhangi_chb و یا وبسایت مرکز فرهنگی - دانشجویی چراغ مطالعه به آدرس http://jdqazvin.ir/cheraq۲۴/ مراجعه کنند.

وی در خصوص نحوه تهیه کتاب‌ها، اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند کتاب‌های معرفی شده را از درگاه اینترنتی taaghche.com به صورت الکترونیکی خریداری و مطالعه کنند.

وی گفت: دانشجویانی که در بخش نقد و تحلیل و تهیه کلیپ شرکت می‌کنند، آثار خود را حداکثر تا تاریخ 30 خرداد 99 به شماره مجازی ۰۹۰۳۸۹۲۹۰۲۳ (پیام‌رسان واتساپ) ارسال نمایند.